لبنان، واکنش ارتش و دستگاه های امنیتی به اقدامات خشن بعضی معترضان در بیروت

به گزارش فروشگاه کوچک، فرماندهی ارتش لبنان در بیانیه ای از معترضان خواست به مسالمت آمیز بودن فعالیت خود پایبند بوده و از بستن راه ها و تعدی به اموال عمومی و خصوصی اجتناب نمایند.

لبنان، واکنش ارتش و دستگاه های امنیتی به اقدامات خشن بعضی معترضان در بیروت

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری العهد، فرماندهی ارتش لبنان در واکنش به تظاهرات عده محدودی در مقابل ساختمان مجلس این کشور بیانیه ای صادر کرد.

فرماندهی ارتش لبنان در این بیانیه اعلام نمود ضمن درک عمق درد و مصیبتی که دلهای لبنانی ها را فرا گرفته و نیز درک دشواری اوضاعی که وطن ما در آن به سر می برد، از معترضان می خواهد به مسالمت آمیز تحرکات خود پایبند بوده و از بستن راهها و تعدی به اموال عمومی و خصوصی اجتناب نمایند.

فرماندهی ارتش لبنان یادآور شد که ارتش هم شهدایی در نتیجه انفجار اتفاق افتاده اخیر در اسکله بیروت دارد.

خبرنگار شبکه المیادین در لبنان هم گزارش داد معترضان برای ورود به اطراف ساختمان مجلس کوشش می نمایند.

واکنش نیروهای امنیتی لبنان

نیروهای امنیتی لبنان هم در بیانیه ای در صفحه خود در توئیتر اعلام نمودند ضمن درک خشم تظاهرات نمایندگان در عین حال آنها را به خویشتن داری و بیان مسالمت آمیز نظرات به دور از تمام اشکال خشونت و تعدی به اموال عمومی و خصوصی و نیروهایی که به وظیفه خود در حفظ امنیت عمل می نمایند، فرا می خواند.

نیروهای امنیتی لبنان تاکید کردند با توجه به تجاوزات مکرر به نیروهای امنیتی که در معرض انواع حملات قرار دارند، از تظاهرات نمایندگان مسالمت جو می خواهد برای حفظ سلامت خود از اماکنی که این تجاوزات صورت می گیرد، خارج شوند. نیروهای امنیتی تاکید کردند هرگز تعدی به این نیروها را به ویژه باتوجه به زخمی شدن شمار زیادی از آنها نمی پذیرد.

رادیو النور لبنان هم از اقدام معترضان در حمله به موانع ایجاد شده از سوی نیروهای امنیتی در ورودی های ساختمان مجلس لبنان اطلاع داد.

خبرگزاری رسمی لبنان هم گزارش داد تمام ورودی های اصلی و غیر اصلی منتهی به ساختمان مجلس لبنان در مرکز بیروت از سمت میدان الشهداء، خیابان شهرداری و میدان ریاض الصلح شاهد درگیری و کوششهای معترضان برای ورود به این مکان است.

شبکه المنار هم در خبری فوری گزارش داد معترضان، اقدام به آتش زدن هتل لی گرای و یکی از دفاتر آن در ساختمان العازاریه در مرکز بیروت کردند.

پایگاه خبری العهد هم از کشته شدن یک نیروی امنیتی در خلال انجام ماموریت حفظ امنیت و نظم اطلاع داد. این نیروی امنیتی که همراه نیروهای دیگر برای یاری به افراد محاصره شده در هتل لی گرای وارد عمل شده بود، مورد حمله یکی از عناصر اغتشاشگر نهاده شد که جان خود را از دست داد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 7 مهر 1399 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 1233

به "لبنان، واکنش ارتش و دستگاه های امنیتی به اقدامات خشن بعضی معترضان در بیروت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لبنان، واکنش ارتش و دستگاه های امنیتی به اقدامات خشن بعضی معترضان در بیروت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید