لیست کالاهای تحریمی را به دانشگاه ها و مراکز پژوهشی داده ایم

به گزارش فروشگاه کوچک، مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری خراسان رضوی گفت: با وجود اینکه در حوزه علم و پژوهش کارهای خوبی صورت گرفته است اما هنوز این فعالیت ها به دلیل اینکه حاکمیت نقش خود را به خوبی ایفا نکرده، عملیاتی نشده است.

لیست کالاهای تحریمی را به دانشگاه ها و مراکز پژوهشی داده ایم

علی رسولیان در گفت و گو با خبرنگاران، اظهار کرد: نمی توان عملیاتی نشدن طرح های پژوهشی را به مراکز پژوهشی ایراد گرفت چرا که در این حوزه حاکمیت نقش خود را به خوبی ایفا نکرده است.

وی با اشاره به شرایط سخت کنونی کشور، توضیح داد: در حال حاضر تحریم های کشور از ناحیه ای است که ما توان فراوری برخی از کالاها را نداریم، بنابراین در این شرایط باید دانشگاه ها و مراکز پژوهشی بر روی کالاهایی تمرکز نمایند که کشور توان ساخت آن را ندارند.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری خراسان رضوی بر اهمیت نقش دانشگاه ها و مراکز پژوهشی در شرایط تحریم تاکید نمود و ادامه داد: باید با شناسایی پژوهش های کاربردی دانشگاه ها و مراکز پژوهشی، این پژوهش ها را به حوزه فراوری منتقل کنیم و این حوزه را موظف به سرمایه گذاری در زمینه عملیاتی نمودن پژوهش کنیم.

رسولیان گفت: واردات کالاهایی که در شرایط تحریم به کشور دچار مشکل شده اند را لیست کرده ایم و لیست این کالاها را به دانشگاه ها و مراکز پژوهشی داده ایم.

وی از اختصاص فضا و مکان در یکی از شهرک های صنعتی اطراف مشهد برای شرکت های دانش بنیان و فناور اطلاع داد و گفت: کوشش می کنیم برای حمایت از شرکت های دانش بنیان تسهیلات روستایی با سود بانکی پایین را اختصاص دهیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 11 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 106

به "لیست کالاهای تحریمی را به دانشگاه ها و مراکز پژوهشی داده ایم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لیست کالاهای تحریمی را به دانشگاه ها و مراکز پژوهشی داده ایم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید