مبتلایان کرونا در آلمان از 2000 نفر گذشت؛ چهار نفر جان باختند

به گزارش فروشگاه کوچک، مسئولان درمانی آلمانی می گویند تعداد مبتلایان به ویروس جدید کرونا در این کشور همچنان رو به افزایش است و از دو هزار نفر عبور کرد.

مبتلایان کرونا در آلمان از 2000 نفر گذشت؛ چهار نفر جان باختند

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، همزمان با افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کووید19 در کشورهای اروپایی، مسئولان درمانی آلمانی نیز از افزایش 154 نفری مبتلایان در این کشور خبر دادند.

به نوشته وبگاه روزنامه برلینر مورگن پست، مؤسسه تحقیقاتی رابرت کخ امروز (پنجشنبه) ضمن اعلام موارد ابتلای جدید به ویروس کرونا، گفت تعداد کل آلمانی های مبتلا به این ویروس به 2120 نفر رسیده است.

امروز همچنین یک نفر دیگر بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داد و تعداد کل فوتی های آلمان بر اثر این بیماری به 4 نفر افزایش یافت.

بر این اساس تمام 16 ایالت آلمان هم اکنون درگیر این ویروس هستند.

آنگلا مرکل صدراعظم آلمان روز گذشته (چهارشنبه) با بیان اینکه هنوز هیچ درمان مؤثری برای این بیماری شناخته نشده، گفته بود حدود 70 درصد جمعیت آلمان یعنی نزدیک به 58 میلیون نفر احتمالا در آینده نزدیک به ویروس کرونا مبتلا خواهند شد.

پیش از آن نیز ینس اسپان وزیر بهداشت این کشور نیز با رد مؤثر بودن بستن مرزها در جلوگیری از شیوع هرچه بیشتر این ویروس، گفته بود: این ویروس وارد آلمان شده است. این ویروس وارد اروپا شده است. باید این را باور کنیم. اگر تمام مرزها را هم ببندیم همچنان [این ویروس] منتشر خواهد شد. دیر یا زود باید به مردم اجازه تردد داده گردد به هر حال در آن موقع دوباره [ویروس] منتشر می گردد.

این در حالی است که شیوع این ویروس در آلمان باعث شده که مردم با نگرانی برای خرید ماسک و مواد ضد عفونی نماینده به داروخانه ها هجوم برده و ذخایر این تجهیزات بهداشتی را با کمبود روبرو نمایند.

روزنامه آلمانی دی ولت، مسئولان داروخانه ها می گویند ماسک های تنفسی معمولی برای هفته هاست که موجود نیستند و ماسک های ویژه فیلتردار (FFP) نیز به مقدار بسیاری کمی به دست داروخانه ها رسیده است. همچنین تقاضا برای خرید مواد ضد عفونی نماینده به شدت بالا رفته است. (جزئیات بیشتر)

بر اساس آمار زنده قرار گرفته روی سایت ورلداُمتر، ویروس جدید کرونا تا کنون 128969 نفر را در سراسر دنیا مبتلا نموده و 4729 نفر را نیز به کام مرگ کشانده است.

ویروس های کرونا (یا کروناویروس ها) خانواده ای از ویروس ها هستند که بیماری های مربوط به دستگاه تنفسی از سرماخوردگی معمولی گرفته تا برونشیت و عفونت مجاری تنفسی را منجر می گردد.

ویروس کووید19، به وسیله تنفس و تماس هم منتقل می گردد و همین امر کنترل آن را سخت نموده است. این ویروس، بیماری سندرم زجر تنفسی حاد یا ARDS را در فرد مبتلا ایجاد می نماید، یک بیماری خطرناک و نارسایی دستگاه تنفسی است که با گسترش سریع التهاب و عفونت در ریه ها آغاز می گردد. در ادامه، به دلیل پر شدن کیسه های هوایی شُش ها از مایع میان بافتی، اکسیژن کافی به فرد نمی رسد و در صورت عدم رسیدگی به موقع بیمار با خطر مرگ روبرو خواهد بود.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 2 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 933

به "مبتلایان کرونا در آلمان از 2000 نفر گذشت؛ چهار نفر جان باختند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مبتلایان کرونا در آلمان از 2000 نفر گذشت؛ چهار نفر جان باختند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید