محاسبه جریمه وکلای متخلف در زمان رسیدگی به اظهارنامه مالیاتی آن ها

به گزارش فروشگاه کوچک، معاون فنی و حقوقی سازمان امور مالیاتی کشور، درباره میزان جریمه وکلایی که از ثبت نام در سامانه صندوق فروش امتناع نموده اند گفت: جریمه این افراد در زمان رسیدگی به اظهارنامه مالیاتی آن ها رسیدگی و مطالبه می گردد.

محاسبه جریمه وکلای متخلف در زمان رسیدگی به اظهارنامه مالیاتی آن ها

محمود علیزاده در حاشیه نشست هم اندیشی کارآفرینان جوان که امروز با حضور وزیر اقتصاد و دارایی در وزارت اقتصاد برگزار گردید، به خبرنگاران اظهار کرد: به 15 گروه از جمله وکلا برای ثبت نام در سرانجامه فروشگاهی فراخوان دادیم تا از این طریق فعالیت های خود را ثبت نمایند.

وی با اشاره به اینکه مهلت وکلا برای ثبت نام در سامانه صندوق فروش تا 30 دی ماه 1398 بود، اعلام نمود که وکلا بعد از این زمان هم می توانند در این سامانه ثبت نام نمایند اما این امر به دلیل اتمام مهلت رسمی آن ها برای ثبت نام، مشمول یک جریمه ای مقرر در قانون برای آن ها می گردد.

معاون سازمان امور مالیاتی در سرانجام درباره میزان جریمه درنظر گرفته شده برای وکلایی که تا به امروز اقدام به ثبت نام در سرانجامه فروشگاهی ننموده اند، اظهار کرد: جریمه این افراد براساس فعالیت شان در زمان رسیدگی به اظهارنامه مالیاتی آن ها مطالبه و رسیدگی می گردد.

به گزارش خبرنگاران، پیش از این، سازمان امور مالیاتی کشور اعلام نموده بود که 30 دی، آخرین مهلت ثبت نام مشمولان نصب سامانه فروشگاهی برای فعالان غیر حوزه درمان از جمله وکلا است.

بر این اساس، وکلا از ابتدای سال 1399 ملزم به استفاده از سامانه صندوق فروش (سرانجامه پرداخت متصل به شبکه پرداخت بانکی) و صدور صورتحساب فروش(فاکتور) مطابق مقررات هستند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 816

به "محاسبه جریمه وکلای متخلف در زمان رسیدگی به اظهارنامه مالیاتی آن ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محاسبه جریمه وکلای متخلف در زمان رسیدگی به اظهارنامه مالیاتی آن ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید