مرادی: بودجه باید از شفافیت لازم جهت نظارت بر توزیع آن برخوردار باشد

به گزارش فروشگاه کوچک، نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تاکید نمود که توجه به کاهش تنگنای معیشتی مردم و شفافیت جهت نظارت عملکردی دو مولفه مهمی است که باید در بودجه نویسی مد نظر قرار گیرد.

مرادی: بودجه باید از شفافیت لازم جهت نظارت بر توزیع آن برخوردار باشد

از پروفایل ما وبلاگ سفربرو دیدن نمایید.

احمد مرادی در گفت و گو با خبرنگاران، با اشاره به لایحه بودجه سال 1400، بیان نمود: یکی از موضوعات مهمی که در تنظیم لایحه بودجه مورد انتظار مردم و نمایندگان می باشد، بحث شفافیت بوده و باید در همه ابعاد بودجه به این مسئله کلیدی توجه گردد تا همه دستگاه های نظارتی بتوانند بر بودجه نظارت داشته باشند. شفافیت در بودجه شرکت های دولتی نیز یکی از موارد مهم در تنظیم بودجه در مجلس است.

وی در ادامه تاکید نمود: از دیگر مواردی که در تنظیم بودجه باید مورد توجه قرار گیرد، توجه به طبقه محروم جامعه می باشد. بودجه باید به نحوی نوشته گردد که در طول یک سال بتواند بخش اعظمی از مسائل معیشتی مردم را پوشش دهد. بودجه ای که دولت در طول سال های گذشته به مجلس ارائه نموده نیز دارای مسائلی در تبصره ها بوده است که در مجلس اصلاح شده است.

نماینده مردم بندر عباس در مجلس توضیح داد: دولت باید از تجربه های سال های گذشته در بودجه نویسی استفاده کند. مجلس نیز باید تمام کوشش خود را به کار گیرد تا بودجه ای که مصوب می گردد قابلیت اجرایی داشته و در حقیقت عملیاتی باشد.

وی در ادامه تاکید نمود: در طول این سال ها شاهد بودیم که عمدتا بودجه حداکثر بین 30 تا 50 درصد محقق شده است و کسری 50 درصدی فشار خود را بر مردم وارد نموده است. نگاه غیر واقعی به درآمدها باعث می گردد تا بودجه از عملیاتی بودن فاصله بگیرد. این موارد باید در تنظیم بودجه مد نظر قرار گیرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 دی 1399 بروزرسانی: 17 دی 1399 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 1446

به "مرادی: بودجه باید از شفافیت لازم جهت نظارت بر توزیع آن برخوردار باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرادی: بودجه باید از شفافیت لازم جهت نظارت بر توزیع آن برخوردار باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید