مردم یونان به درخواست وام دهندگان اروپا رای ندهند

به گزارش فروشگاه کوچک، خبرنگاران: نخست وزیر یونان از مردم کشورش خواسته تا در همه پرسی هفته آینده به درخواست های وام دهندگان بین المللی این کشور رای منفی دهند.

مردم یونان به درخواست وام دهندگان اروپا رای ندهند

سفر با تور یونان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، آلکسیس تسیپراس، نخست وزیر یونان از مردم کشورش خواسته تا در همه پرسی روز یکشنبه به درخواست های وام دهندگان بین المللی این کشور رای منفی دهند.

وی گفت رای قاطع و شفاف مردم علیه سیاست های ریاضتی، به یونان این امکان را می دهد تا با موقعیتی بهتر در مذاکرات برای حل بحران بدهی ها شرکت کند.

به گزارش بی بی سی، نخست وزیر یونان گفته است که نمی خواهد نخست وزیر باقی بماند و شاهد کاهش بیشتر بودجه خدمات عمومی و سیاست های شدیدتر ریاضت اقتصادی باشد.

امروز مهلت پرداخت یک قسط بدهی های یونان به صندوق بین المللی پول به ارزش 1.1 میلیارد دلار است.

رهبران اروپایی هشدار داده اند که رد درخواست اعتباردهندگان بین المللی به معنای خروج یونان از حوزه یورو است.

نخست وزیر اسپانیا هشدار داده است که رای منفی مردم یونان به پیشنهادهای وام دهندگان به معنای خروج یونان از منطقه یورو خواهد بود.

نخست وزیر یونان گفته است که دولت او مایل به خروج از منطقه اقتصادی یورو نیست.

در همین حال گزارش شده که کوشش ها برای حل بحران فعلی ادامه دارد و پیشنهادهایی از سوی طرفین ارائه شده اند.

رسانه های یونان می گویند یکی از وام دهندگان به این کشور پیشنهاد جدیدی به یونان داده و مقام های این کشور در حال آنالیز آن هستند.

در صورتی که طرفین مذاکره امروز به توافق نرسند، یاری اقتصادی 7 میلیارد و دویست میلیون دلاری اعتباردهندگان بین المللی یونان در اختیار این کشور قرار نخواهد گرفت.

صندوق بین المللی پول، کمیسیون اروپا و بانک مرکزی اروپا، سه نهادی هستند که از زمان بحران اقتصادی یونان، یاری های اقتصادی در اختیار این کشور قرار داده اند.

این نهادها میلیاردها دلار یاری اقتصادی را در ازای تعهد یونان به اعمال سیاست های سختگیرانه ریاضت اقتصادی در اختیار دولت های قبلی این کشور قرار دادند.

مذاکرات میان طرفین هفته پیش با شکست روبرو شد.

تسیپراس در یک سخنرانی تلویزیونی، با اعلام برگزاری همه پرسی، طرح ارائه شده به این کشور را تحقیر آمیز خواند و گفت سیاست های ریاضت اقتصادی مورد درخواست اعتباردهندگان، غیرقابل قبول است.

بانک های یونان به منظور کنترل خروج نقدینگی تعطیل شده اند. دولت برداشت روزانه از حساب های بانکی را به 60 یورو در روز محدود نموده است.

پ

منبع: تسنیم
انتشار: 2 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 1007

به "مردم یونان به درخواست وام دهندگان اروپا رای ندهند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مردم یونان به درخواست وام دهندگان اروپا رای ندهند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید