موعد ارایه اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقیقی خرداد است

به گزارش فروشگاه کوچک، تهران (پانا) - معاون درآمدهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور می گوید براساس ماده 100 قانون مالیات ها، موعد ارایه اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقیقی (صاحبان مشاغل) خردادماه است.

موعد ارایه اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقیقی خرداد است

به گزارش سازمان امور اقتصادیاتی کشور، محمد مسیحی گفت: اشخاص حقیقی (صاحبان مشاغل) مطابق قانون باید اظهارنامه اقتصادیاتی عملکرد سال 1399 خود را خردادماه سال جاری به صورت الکترونیکی از طریق درگاه ملی اقتصادیات به آدرس WWW.INTAMEDIA.IR ارسال و اقتصادیات خود را پرداخت کنند.

وی با تاکید بر اینکه برخورداری از هر نوع تسهیلات و معافیت های اقتصادیاتی، منوط به ارائه الکترونیکی اظهارنامه اقتصادیاتی در موعد مقرر قانونی است، گفت: فعالان اقتصادی به منظور بهره مندی از مشوق های قانونی نرخ صفر و یا هرگونه تسهیلات دیگر، باید اظهارنامه اقتصادیاتی خود را در مهلت مقرر ارائه کنند.

معاون درآمدهای اقتصادیاتی سازمان امور اقتصادیاتی کشور در سرانجام تاکید کرد: ضروری است مودیان محترم از هرگونه مراجعه غیرضروری به ادارات اقتصادیاتی اجتناب کنند.

سازمان امور اقتصادیاتی کشور جهت کاهش مراجعه حضوری مودیان اقدام به ایجاد یک پنجره واحد کرده است. از طریق این پنجره واحد الکترونیک، حدود 25 خدمت اقتصادیاتی به عموم شهروندان و مودیان به طور متمرکز و به صورت الکترونیک ارایه می شود.

از جمله این خدمات می توان به مشاهده پرونده های اقتصادیاتی در بخش اقتصادیات مستقیم و اقتصادیات بر ارزش افزوده، کارتابل ابلاغ الکترونیک، ارایه اظهارنامه های اقتصادیاتی، رفع تعهدات ارزی و ... اشاره کرد. همچنین سایر اقداماتی که شهروندان برای انجام آن نیازمند مراجعه حضوری به ادارات اقتصادیاتی یا سایر مراجع بودند از جمله پرداخت قبوض اقتصادیاتی، دریافت گواهی نقل و انتقال موضوع ماده 187 قانون اقتصادیات های مستقیم، استعلام ممنوع الخروجی، استعلام بدهی اقتصادیاتی، استعلام اقتصادیات خریداران سکه و ... هم از طریق این درگاه ملی قابل ارایه به مردم است.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 9 مرداد 1400 بروزرسانی: 9 مرداد 1400 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 1814

به "موعد ارایه اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقیقی خرداد است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موعد ارایه اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقیقی خرداد است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید