میانجیگیری عمان در خط سوریه؛ دعوت رسمی از ولید معلم برای سفر به مسقط

به گزارش فروشگاه کوچک، خبرنگاران: یک رسانه عرب زبان از دعوت رسمی وزیر امور خارجه عمان از ولید معلم برای سفر به این کشور و احتمال دیدار سه جانبه وزیران خارجه عمان - سوریه و عربستان پرده برداشت.

میانجیگیری عمان در خط سوریه؛ دعوت رسمی از ولید معلم برای سفر به مسقط

با تور عمان از نگین خاورمیانه دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، روزنامه الاخبار گزارش داد که ولید المعلم وزیر خارجه سوریه، دعوت رسمی از همتای عمانی خود یوسف بن علوی برای سفر به مسقط را دریافت نموده است.

به نوشته این رسانه علاوه بر دیدار دو جانبه ولید المعلم با همتای عمانی مقدمات دیدار وزیر خارجه سوریه با عادل الجبیر همتای سعودی اش فراهم و نشست سه جانبه ای در جریان این سفر برگزار خواهد شد.

این در حالی است که قبلاً پایگاه خبری الاوسط اعلام نموده بود که احتمالاً وزرای خارجه سوریه و عربستان با میانجیگری روسیه در مسقط پایتخت عمان با هم دیدار نمایند.

پایگاه خبری الاوسط در این باره گزارش داد که بعد از فراهم کردن مقدمات دیدار علی مملوک و محمدبن سلمان از سوی سرویس اطلاعاتی روسیه، سرگئی لاوروف وزیر خارجه این کشور اقداماتی را برای مقدمه چینی جهت دیدار ولید معلم وزیر خارجه سوریه با عادل الجبیر همتای سعودی خود در عمان در دست اجرا دارد.

اخیراً مسکو اعلام نموده بود که بعید نیست که دیدارهایی بین دولت سوریه با مقامات آل سعود برگزار گردد، این در حالی است که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه اخیراً پیشنهاد تشکیل ائتلاف منطقه ای برای مبارزه با تروریسم با مشارکت دولت بشار اسد رئیس جمهور سوریه و دیگر دولت های منطقه از جمله عربستان و ترکیه را مطرح نموده بود که ولید معلم وزیر خارجه سوریه آن را شبیه یک معجزه خوانده بود.

روزنامه الاخبار پیش از این از دیدار سرتیپ علی المملوک رئیس دفتر امنیت ملی سوریه با شاهزاده محمد بن سلمان جانشین ولیعهد سعودی در ریاض خبر داده بود.

ر

منبع: تسنیم
انتشار: 12 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 491

به "میانجیگیری عمان در خط سوریه؛ دعوت رسمی از ولید معلم برای سفر به مسقط" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میانجیگیری عمان در خط سوریه؛ دعوت رسمی از ولید معلم برای سفر به مسقط"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید