نخست وزیر هند با ولی عهد ابوظبی دیدار کرد

به گزارش فروشگاه کوچک، نخست وزیر هند در سفری به امارات با ولی عهد ابوظبی دیدار و درباره تحولات منطقه گفت وگو کرد.

نخست وزیر هند با ولی عهد ابوظبی دیدار کرد

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ما را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، نارندرا مودی نخست وزیر هند امروز شنبه در سفری به امارات با محمد بن زاید آل نهیان ولی عهد ابوظبی دیدار کرد.

بن زاید در صفحه توئیتر نوشت که ظهر امروز شنبه با نخست وزیر هند دیدار و درباره مسائل منطقه ای و بین المللی دارای اهتمام مشترک گفت وگو نموده است.

پیشتر وزارت خارجه هند اعلام نموده بود که مودی امروز شنبه به امارات سفر می نماید و در دیدار با بن زاید مسائل دوجانبه و پرونده های منطقه ای و بین المللی را آنالیز خواهد نمود.

مودی قرار است پس از امارات به بحرین سفر کند و طی آن با خلیفه بن سلمان آل خلیفه همتای بحرینی خود دیدار و درباره روابط دوجانبه و مسائل دارای اهتمام مشترک گفت وگو خواهد نمود.

این سومین سفر مودی به امارات از زمان عهده داری سِمت نخست وزیری هند است و او پیش از این در سال های 2015 و 2018 نیز به امارات سفر نموده بود.

سفر نخست وزیر هند به امارات در حالی است که چهاردهم مرداد ماه دولت هند در اقدامی کم سابقه و تنش زا، بند 370 قانون اساسی این کشور را که مربوط به وضعیت ویژه و خودمختاری ایالت جامو و کشمیر بود، لغو کرد.

نخست وزیر هند مدعی است که خودمختاری کشمیر فقط باعث رواج فساد و رابطه سالاری شده بود اما میخواهد این منطقه را دوباره به شکوه پیشین خود بازگرداند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 25 مهر 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 437

به "نخست وزیر هند با ولی عهد ابوظبی دیدار کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخست وزیر هند با ولی عهد ابوظبی دیدار کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید