نظر رئیس شورای شهر درباره احتمال انتقال کرونا در مترو تشویش اذهان عمومی نیست

به گزارش فروشگاه کوچک، سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران گفت: اظهارنظر رئیس شورا در خصوص احتمال انتقال ویروس کرونا در واگن های مترو به دلیل سیستم تهویه تشویش اذهان عمومی نبوده و تنها ایجاد مطالبه گری نسبت به یک نگرانی است که مسئولین مدیریت بحران در شرایط فعلی باید از آن رفع ابهام کنند.

نظر رئیس شورای شهر درباره احتمال انتقال کرونا در مترو تشویش اذهان عمومی نیست

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی خبرگزاری خبرنگاران، علی اعطا در نشست خبری امروز که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار گشت با اشاره به جلسه هم اندیشی صبح امروز شورای شهر اظهار کرد: براساس آئین نامه جلسات علنی شورا می بایست حداقل دو جلسه در ماه برگزار شود که ما به دلیل تراکم کاری به جز روزهای سه شنبه، یک شنبه ها را به صورت علنی برگزار خواهیم کرد.

وی با بیان این که جلسات روزهای سه شنبه هم اندیشی بوده و به صورت غیررسمی و بدون مصوبه برگزار می شود، گفت: این جلسات به منظور تسریع در فعالیت ها در جلسات علنی روز یک شنبه است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران شرح داد: در حال حاضر برگزاری جلسات علنی شورا به صورت مجازی امکان پذیر نیست و بر همین اساس استفساریه ای را به مراجع بالاتر ارسال کرده ایم. موضوع تدوین آئین نامه جدید در شرایط اضطراری در حال پیگیری از مراجع خاص است.

اعطا در ادامه از تشکیل کمیته نظارتی کرونا در شورای اسلامی شهر تهران سخن به میان آورد و مطرح نمود: این کمیته متشکل از 3 عضو کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست و یک عضو از هر کمیسیون دیگر شورا است که بر مجموعه فعالیت های شهرداری در این خصوص نظارت می کند. این کمیته شأن نظارتی داشته و در موارد لازم می تواند طرحی را نیز برای تصویب در صحن مطرح کند.

وی در ادامه در پاسخ به سؤال خبرنگار خبرنگاران مبنی بر برخی اظهارنظرها همچون نظر رئیس شورا درباره احتمال انتقال ویروس کرونا در واگن های مترو به دلیل سیستم تهویه آنها و این که بیان چنین مواردی می تواند منجر به تشویش اذهان عمومی شود، گفت: آقای هاشمی از کارشناسان حمل و نقل ریلی محسوب می شوند و از ابتدا معتقد بودند که حمل و نقل عمومی در نوروز تعطیل شود چون امکان شیوع ویروس در فضای بسته بیشتر است.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران شرح داد: نباید این گونه نظرها را به تشویش اذهان عمومی تلقی کنیم زیرا شورای شهر یک جایگاه مطالبه گری دارد و زمانی که با توجه به بررسی های کمیسیون های تخصصی به تصمیمی می رسد باید آن را به عنوان مطالبه مطرح کند.

اعطا اضافه کرد: شورای شهر در این زمینه پیشنهاددهنده بوده و تصمیم گیرنده ستاد مقابله با کرونا است. شورا به دلیل دارا بودن جایگاه کنندگی مردم زمانی که از موضوعی اظهار نگرانی می کند باید آن را مطرح کند.

وی اذعان کرد: وقتی شورای شهر احساس می کند تعدادی از شهروندان در خطر هستند باید نگرانی ایجاد کند تا مسئولین مدیریت بحران در ستاد کرونا آن را پیگیری کرده و رفع ابهام کنند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران در خصوص رعایت فاصله گذاری در حمل و نقل عمومی گفت: پیشنهاد شورای شهر تعطیلی ناوگان حمل و نقل عمومی تا 16 فروردین بود که پذیرفته نشد. در حال حاضر تصاویری از رعایت فاصله گذاری اجتماعی منتشر شده است اما رعایت این شرایط تا زمانی امکان پذیر است که حجم مسافر در مترو و اتوبوس بین 450 تا 500 هزار نفر باشد.

اعطا با بیان این که میزان مسافران مترو در روز یک شنبه 25 فروردین 338 هزار نفر بود، مطرح نمود: افزایش مسافران از سقف مطرح شده باعث می شود نتوانیم فاصله اجتماعی را در ناوگان حمل و نقل عمومی رعایت کنیم.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به کمبود ناوگان حمل و نقل عمومی برای پاسخگویی به نیاز مسافران، مطرح نمود: در حال حاضر صحبت از ورود 500 دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی تهران تا اردیبهشت ماه است که ما گمان می کنیم این موضوع خوش بینانه مطرح شده است.

وی در پیشنهادی گفت: تعدادی مینی بوس تولید داخل توسط کارخانجات داخلی وجود دارد که پیشنهاد ما این است که این مینی بوس ها در برخی از مسیرها به کار گرفته شوند و به نظر می رسد پیگیری آن تحقق پذیرتر از اتوبوس باشد. در مسیرها از ظرفیت اتوبوس ها به طور کامل استفاده نمی شود و ترکیب اتوبوس و مینی بوس می تواند مؤثرتر باشد.

این خبر در حال بروزرسانی است

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 18 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 1039

به "نظر رئیس شورای شهر درباره احتمال انتقال کرونا در مترو تشویش اذهان عمومی نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نظر رئیس شورای شهر درباره احتمال انتقال کرونا در مترو تشویش اذهان عمومی نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید