نماینده مجلس عراق: دستاوردهای ایران در زمینه واکسن کرونا قابل ستایش است

به گزارش فروشگاه کوچک، نماینده مجلس عراق امروز (یکشنبه) در توئیتی ضمن اشاره به دستاورد های جمهوری اسلامی ایران در زمینه فراوری واکسن کرونا، گفت که ایران اولین کشور مسلمانی است که سه واکسن کرونا ارایه می نماید و باید این پیشرفت را به دنیا اسلام تبریک گفت.

نماینده مجلس عراق: دستاوردهای ایران در زمینه واکسن کرونا قابل ستایش است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری العهد نیوز عراق، نعیم العبودی نماینده فراکسیون الصادقون در مجلس عراق در توئیتر نوشت که در زمانی که قدرت های عظیم برای فراوری واکسن های ویروس کرونا رقابت می نمایند، ایران به عنوان اولین کشور اسلامی سه واکسن ارائه می نماید. اولین واکسن در ماه های آینده به بازار ها عرضه خواهد شد، دومین واکسن مشترک با کوبا است و سومین واکسن نیز متعلق به موسسه رازی. این امر یک موفقیت شگفت انگیز است که ما به مسلمانان دنیا تبریک می گوییم.

دبیر کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا شش بهمن ماه جاری گفته بود: واکسن ایرانی کرونا مراحل ساخت را با موفقیت دنبال می نماید و این امر نشان می دهد که واکسن ایرانی در زمان مقرر خود فراوری و به بازار داخلی عرضه خواهد شد.

مصطفی قانعی اضافه نمود که اولین واکسن ایرانی کرونا با نام کوو ایران برکت حدود یک ماه است که وارد نخستین فاز تست انسانی شده است.

وی توضیح داد که موسسه واکسن سرم سازی رازی دومین مجموعه سازنده واکسن کرونا است که این واکسن درچند روز آینده وارد مرحله تست انسانی می گردد.

به گفته دبیر کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا، انستیتو پاستور با همکاری مشترک کوبا به احتمال زیاد اواخر اسفند ماه سال جاری وارد مرحله سوم تست انسانی واکسن کرونا می گردد.

علی ربیعی سخنگوی دولت هم روز هفتم بهمن ماه گفته بود که مراحل ساخت سه واکسن ایرانی در بنیاد برکت، انستیتو رازی و انستیتو پاستور به خوبی به پیش می رود و این امید هست که در اواخر بهار یا تابستان سال آینده مردم از واکسن ایرانی استفاده نمایند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 20 اسفند 1399 بروزرسانی: 20 اسفند 1399 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 1561

به "نماینده مجلس عراق: دستاوردهای ایران در زمینه واکسن کرونا قابل ستایش است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نماینده مجلس عراق: دستاوردهای ایران در زمینه واکسن کرونا قابل ستایش است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید