هراتیان: هر تیمی 16 بازیکن با تست منفی داشته باشد باید بازی کند، برای آزمایش کرونا 2 پیشنهاد به باشگاه ها دادیم

به گزارش فروشگاه کوچک، رئیس کمیته پزشکی سازمان لیگ فوتبال بیان کرد هر تیمی 16 بازیکن با تست منفی کرونا داشته باشد، باید مسابقات خود را برگزار کند.

هراتیان: هر تیمی 16 بازیکن با تست منفی داشته باشد باید بازی کند، برای آزمایش کرونا 2 پیشنهاد به باشگاه ها دادیم

به گزارش خبرنگاران، دکتر زهره هراتیان رئیس کمیته پزشکی سازمان لیگ درباره پروتکل های بهداشتی برای برگزاری مسابقات لیگ برتر و اینکه در چه صورت بازی های یک تیم لغو خواهد شد، گفت: حدود 80 درصد پروتکل ها نسبت به سال قبل تغییر نکرده است، اما تجربه خوبی از سال قبل کسب کردیم و سعی داشتیم که پروتکل ها را کامل تر کنیم.

وی که با برنامه فوتبال برتر شبکه سه سیما صحبت می کرد، اضافه کرد: یکی از تغییرات نسبت به سال قبل این است که به این نتیجه رسیده ایم که هر تیمی 11 + 5 بازیکن، یعنی در کل 16 بازیکن با تست منفی داشته باشد، می تواند بازی خود را برگزار کند و ما هم این شرایط را خواهیم داشت تا روی بازیکنان کرونایی آن تیم نظارت کنیم. به باشگاه ها هم خاطرنشان کردیم که کارت بازی تمام بازیکنان خود را دریافت نمایند تا مسئله ای از این بابت وجود نداشته باشد.

اگر تیمی سه دروازه بان کرونایی داشته باشد آیا اجازه استفاده از دروازه بانان رده های پایه به آن تیم داده خواهد شد؟، رئیس کمیته پزشکی سازمان لیگ در پاسخ به این سؤال گفت: دقیقاً همینطور است. در این مورد هم بحث شد و باید این اتفاق را مورد به مورد درباره اش بحث کنیم. شاید این مجوز به تیم ها داده گردد.

هراتیان درباره بحث آزمایش تست کرونای باشگاه های لیگ فزونی و اینکه همه باشگاه ها در یک آزمایشگاه مورد اعتماد تست بدهند، توضیح داد: این هماهنگ سازی اجرا شده و نامه ای هم به باشگاه داده و دو پیشنهاد را با آنها در میان گذاشتیم. ما سه چهار آزمایشگاه مورد اعتماد داریم و طبق پروتکل ها تست تیم ها هر 10 روز یک بار انجام خواهد شد. اگر تیم ها جداگانه هم خواستند آزمایش بگیرند، باید نماینده ما هنگام تست گیری حضور داشته باشد. این هم جدا از آزمایش هایی است که در آزمایشگاه مورد اعتماد ما گرفته خواهد شد.

وی در خاتمه در خصوص اینکه مسجدی سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی خاطرنشان کرد لیگ برتر در تاریخ مقرر (16 آبان) آغاز خواهد شد، گفت: بله همینطور است. باشگاه ها، مدیران و کادرهای پزشکی همکاری خوبی در این فصل داشته اند و از آنها تشکر می کنم. یکی از کارهای خوب هم این است که اپلیکیشنی در حال طراحی است و تمام اعضای تیم باید آن را نصب نمایند. از این به بعد خوداظهاری توسط خود بازیکنان صورت می گیرد و ما آنها را آنالیز و اطلاعات را به باشگاه خواهیم داد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 11 آذر 1399 بروزرسانی: 11 آذر 1399 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 1368

به "هراتیان: هر تیمی 16 بازیکن با تست منفی داشته باشد باید بازی کند، برای آزمایش کرونا 2 پیشنهاد به باشگاه ها دادیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هراتیان: هر تیمی 16 بازیکن با تست منفی داشته باشد باید بازی کند، برای آزمایش کرونا 2 پیشنهاد به باشگاه ها دادیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید