هشدار اتاق بازرگانی انگلیس در آلمان درباره عواقب برگزیت بدون توافق

به گزارش فروشگاه کوچک، رئیس اتاق بازرگانی انگلیس در آلمان درباره عواقب برگزیت نامنظم برای هر دو طرف که نخست وزیر جدید این کشور با سیاست هایش به آن سو حرکت می نماید هشدار داد.

هشدار اتاق بازرگانی انگلیس در آلمان درباره عواقب برگزیت بدون توافق

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور انگلیس همراه باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ، اتاق تجارت و بازرگانی انگلیس در آلمان در آستانه سفر بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس به آلمان به سیاست پر هرج و مرج وی انتقاد وارد نموده و درباره یک برگزیت نامنظم هشدار داده است.

مایر شوویکرات، مدیر عامل اتاق بازرگانی انگلیس در آلمان در این باره گفته است که وضعیت در بین شرکت ها بسیار بد است چرا که همه نگرانند جانسون بدون در نظر دریافت خسارت ها یک برگزیت نامنظم را در پیش گیرد.

وی اضافه کرد: جانسون یک سیاست پر هرج و مرج را در پیش گرفته است. نخست وزیر انگلیس هیچ اقدامی در این راستا انجام نداده است که برگزیت راحت تر گردد بلکه کاملا عکس این عمل نموده است. این رویکرد کاری از پیش نمی برد. اتحادیه اروپا و انگلیس باید راهکاری پیدا نمایند.

این مقام مالی در آلمان همچنین توضیح داد که من هوادار مذاکرات مجدد درباره برگزیت نیستم . اما هر دو طرف بسیار درگیر شده اند و هردو طرف باید به گونه ای به توافق دست یابند.

مایر شوویکرات تاکید نمود که یک توافق درباره برگزیت بهترین راهکار برای این بحران است. اگر یک عدم توافق شکل گیرد بنابراین همچنین به صنعت انگلیس و آلمان بسیار آسیب می رساند. ما پنجمین حجم معاملات تجاری بالا در جهان را با انگلیس داریم که برای آلمان فقدان سختی خواهد بود. از این نظر یک توافق برگزیت و یا برگزاری یک همه پرسی دوم بهترین نتیجه در انگلیس خواهد بود. مجلس انگلیس باید یک راهکاری در این راستا بیابد و گرنه یک انتخابات مجدد شکل می گیرد.

وی اضافه کرد: مهم ترین چیز در حال حاضر احتیاط است.مرکل می تواند به خوبی این کار را انجام دهد و در اغلب موارد این را نشان داده است. مرکل باید برای به دست آوردن یک نتیجه بهتر برای اروپا وزن آلمان را در این ترازو قرار دهد. ما باید درهای بسته را کشف کنیم و ببینیم چه چیزی ممکن است و چه چیزی نیست.

حزب سبز آلمان هم در آستانه سفر جانسون به برلین انتقاد شدیدی به روینمودهای وی در قبال برگزیت وارد نموده و تاکید نمود که او در مناقشات برگزیت به جای اینکه به دنبال توافق باشد نمایش بازی می نماید.

فرانتسیسکا برانتر، از کارشناسان مسائل اروپا در حزب سبز مجلس آلمان در این باره گفته است که دیدار بوریس جانسون با مرکل یک پیشنهاد مذاکره سازنده نیست بلکه بیشتر یک نمایش برای لندن است.

بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس اخیرا در نامه ای به دونالد تاسک، رئیس شورای اروپایی بار دیگر خواهان تغییراتی در توافق برگزیت شده و یک راهکار موقتی برای حل مسئله مرزهای بین ایرلند و ایرلند شمالی بعد از برگزیت را پیشنهاد داد.

وی در این نامه چهار صفحه ای که دوشنبه شب منتشر شد توضیح داد که هدف باید حذف طرح بحث برانگیز Backstop از این توافق برگزیت باشد. به اعتقاد جانسون این تغیرات در توافق برگزیت باید از یک برگزیت نامنظم در آخر اکتبر جلوگیری کند.

اتحادیه اروپا همیشه امکان مذاکرات مجدد درباره توافق برگزیت را رد نموده است.

توافق انجام گرفته بین ترزا می، نخست وزیر سابق انگلیس و اتحادیه اروپا پیش بینی می نماید که کنترل های مرزی در مرزهای بین ایرلند دوباره شکل نگیرد. اما به اعتقاد بروکسل قواعد اتحادیه اروپا باید همچنان در ایرلند شمالی یا تمام انگلیس اعتبار داشته باشد. جانسون این مسئله را رد نموده و اعلام نموده که کشورش حداکثر تا 31 اکتبر یا با توافق یا بدون توافق این اتحادیه را ترک می نماید.

جانسون روز چهارشنبه در برلین با آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان دیدار و تبادل نظر خواهد نمود و روز بعد هم در پاریس به دیدار امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه می رود تا درباره راه های احتمالی برای توافق در مسئله برگزیت با این سران اروپایی تبادل نظر کند.

جانسون تهدید نموده است که در صورت عدم توافق با اتحادیه اروپا در این باره در 31 اکتبر این اتحادیه را ترک خواهد نمود که این مسئله عواقب فاجعه باری برای اقتصاد هر دو طرف دارد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 28 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 341

به "هشدار اتاق بازرگانی انگلیس در آلمان درباره عواقب برگزیت بدون توافق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار اتاق بازرگانی انگلیس در آلمان درباره عواقب برگزیت بدون توافق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید