هشدار ایتالیایی ها به آمریکایی ها درباره انتخاب ترامپ: از تجربه برلوسکونی درس بگیرید

به گزارش فروشگاه کوچک، مردم ایتالیا از رای دهندگان آمریکا خواستند تا تجربه گذشته ایتالیا را مد نظر قرار دهند و با مشاهده رفتارهای سیلویو برلوسکونی نخست وزیر سابق این کشور از انتخاب دونالد ترامپ خودداری نمایند.

هشدار ایتالیایی ها به آمریکایی ها درباره انتخاب ترامپ: از تجربه برلوسکونی درس بگیرید

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از یو اس ای تودی، مردم ایتالیا با بیان تجربه های سختی که در گذشته به دست آورده اند به رأی دهندگان آمریکایی هشدار دادند که قبل از رأی دادن به دونالد ترامپ مجدداً فکر نمایند.

این هشدارها به این دلیل بود که مردم ایتالیا بر اساس سابقه سیاسی خود به این باور رسیده اند که اگر افرادی مانند ترامپ انتخاب شوند در آینده موجب تأسف و پشیمانی رأی دهنگان خود خواهند بود.

نسخه مشابه ترامپ در ایتالیا سیلویو برلوسکونی 79 ساله است. غول رسانه ای که از سال 1994 چهار دوره به عنوان نخست وزیر این کشور فعالیت کرد. در واقع ترامپ و برلوسکونی شباهت های زیادی با یکدیگر دارند.

هر دوی آن ها میلیاردرهایی هستند که کار خود را با املاک و مستغلات آغاز نموده و پس از آن وارد دنیای سیاست شدند و گفتند قصد دارند با استفاده از تیزبینی تجاری شان بر روی اقتصاد کشورهای خود تأثیر مثبت بگذارند. هر دوی آن ها عجول هستند و اعتماد به نفس بالایی دارند. هر دو سیاست های مهاجرتی کشورهایشان را به باد انتقاد گرفتند. به نظر می رسد ترامپ و برلوسکونی انتقادپذیر نیستند. آن ها در خصوص موهایشان نیز بسیار حساس هستند. موهای مواج ترامپ بخش جدایی ناپذیری از چهره او محسوب می گردد در حالی که برلوسکونی اذعان داشته که حداقل دو پیوند مو برای قسمت های خالی و سرش انجام داده است.

به دلیل دوران طولانی در دوران ریاست برلوسکونی، مردم ایتالیا فشارهای مالی زیادی را متحمل شدند. البته فشارهای سیاسی برلوسکونی کار را خراب تر کرد. برلوسکونی همچنین در دام فساد جنسی نیز گرفتار شد و به جرائم گوناگونی متهم شد.

استفانو ماتوچی 55 ساله که یک رستوران دار ایتالیایی است می گوید: من هر زمان به دونالد ترامپ نگاه می کنم یاد سیلویو برلوسکونی می افتم. من نمی گویم که به او رأی ندهید. خود من به برلوسکونی رأی دادم اما اگر به کسی مانند برلوسکونی رأی بدهید باید بلاهایی را که بر سرتان خواهد آمد قبول کنید. سیلویو برلوسکونی تنها می توانست در حد خود عمل کند و نه بیشتر. ترامپ هم کاملاً شبیه اوست.

منبع: تسنیم
انتشار: 17 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 644

به "هشدار ایتالیایی ها به آمریکایی ها درباره انتخاب ترامپ: از تجربه برلوسکونی درس بگیرید" امتیاز دهید

1 کاربر به "هشدار ایتالیایی ها به آمریکایی ها درباره انتخاب ترامپ: از تجربه برلوسکونی درس بگیرید" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار ایتالیایی ها به آمریکایی ها درباره انتخاب ترامپ: از تجربه برلوسکونی درس بگیرید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید