وزیر نفت عمان: روسیه و عربستان با فریز نفتی موافقت کردند

به گزارش فروشگاه کوچک، وزیر نفت عمان گفت، عربستان و روسیه بر سر فریز فراوری تا اول اکتبر در سطح ماه ژانویه توافق نموده اند و انتظار می رود سایر فراوری نمایندگان نیز از این توافق پیروی نمایند.

وزیر نفت عمان: روسیه و عربستان با فریز نفتی موافقت کردند

با تور عمان از نگین خاورمیانه دیدن کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از بلومبرگ، محمد الرومحی، وزیر نفت عمان در دوحه گفت، عربستان و روسیه بر سر فریز فراوری تا اول اکتبر در سطح ماه ژانویه توافق نموده اند و انتظار می رود سایر فراوری نمایندگان نیز از این توافق پیروی نمایند.

حداقل 16 کشور که حدود نیمی از فراوری نفت دنیا را در اختیار دارند امروز در پایتخت دوحه گرد هم آمده اند تا درباره این پیشنهاد که هدف آن برقراری ثبات در بازار نفت است بحث و گفتگو نمایند. پیش از این نشست، جانشین ولیعهد عربستان گفته بود، اگر سایر فراوری نمایندگان از جمله ایران در این طرح مشارکت ننمایند، عربستان با محدود شدن فراوری خود موافقت نخواهد نمود. ایران تصمیم گرفته در این نشست شرکت نکند.

اظهارات مقامات بزرگترین صادر نماینده نفت دنیا، تردیدهایی را درباره موفقیت آمیز بودن نشست روز یکشنبه ایجاد نموده است. از زمانی که پیشنهاد فریز نفتی برای اولین بار در ماه فوریه مطرح شده، قیمت نفت بیش از 30 درصد افزایش یافته است. موسسه سیتی گروپ پیش از شروع نشست پیش بینی کرد که اگر کشورهای حاضر در نشست دوحه نتوانند به توافقی در این زمینه دست یابند، این امر منجر به افت شدید قیمت ها خواهد شد.

انس الصالح، سرپرست وزارت نفت کویت قبل از شروع نشست گفت، همه خوشبین هستند. وی اضافه کرد، امیدواریم که توافق اتفاق بیافتد.

محمد بن سالمان، جانشین ولیعهد عربستان گفته، اگر سایر فراوری نمایندگان درباره فریز توافق نمایند، ریاض فراوری خود را در سطح حدود 10.3 تا 10.4 میلیون بشکه حفظ خواهد نمود.

بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت ایران روز شنبه گفت که وی در نشست دوحه حضور نخواهد یافت و پای هیچ توافقی را که منجر گردد کشورش خودش را تحریم کند امضا نخواهد نمود. ایران پس از اجرایی شدن توافق هسته ای و برداشته شدن تحریم ها در ماه ژانویه میخواهد سهم از دست رفته خود از بازار نفت را پس بگیرد.

112

منبع: تسنیم
انتشار: 13 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 495

به "وزیر نفت عمان: روسیه و عربستان با فریز نفتی موافقت کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر نفت عمان: روسیه و عربستان با فریز نفتی موافقت کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید