پکن: اجرای کامل و مؤثر برجام تنها راه واقعی حل تنش کنونی است

به گزارش فروشگاه کوچک، به گزارش خبرنگاران به نقل از شینهوا، لو کانگ سخنگوی وزارت خارجه چین امروز چهارشنبه در سخنانی خاطرنشان کرد: اجرای کامل و مؤثر برجام تنها راه چاره واقعی در راستای حل و فصل تنش کنونی است.

پکن: اجرای کامل و مؤثر برجام تنها راه واقعی حل تنش کنونی است

با تور چین سفری فراموش نشدنی را تجربه کنید.

سخنگوی وزارت خارجه چین در این باره گفت که همه طرف های مشمول در توافق هسته ای با ایران در ارتباط نزدیک و مشورت با یکدیگر بوده و همگی بر صیانت و اجرای این توافقنامه تاکید دارند.

لو کانگ در این خصوص اضافه نمود: پکن همکاری با طرف های مرتبط در زمینه برجام را ادامه می دهد و در عین حال به طور قاطع از حقوق و منافع مشروع خود محافظت می نماید.

لازم به ذکر است، چندی پیش و در سالگرد نقض یکجانبه برجام توسط آمریکا بر خلاف قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل در 18 اردیبهشت ماه، جمهوری اسلامی ایران بیان کرد که بعضی اقدامات خود در ارتباط با برجام را متوقف نموده و فرصتی 60 روزه به کشورهای باقی مانده در توافق می دهد تا به تعهدات بانکی و اقتصادی خود عمل نمایند.

این در حالی است که در 8 ماه می سال 2018 (18 اردیبهشت ماه سال 1397) دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا خبر خروج یکجانبه واشنگتن از برجام را همراه با نقض قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل متحد بیان کرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 2 مرداد 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 221

به "پکن: اجرای کامل و مؤثر برجام تنها راه واقعی حل تنش کنونی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پکن: اجرای کامل و مؤثر برجام تنها راه واقعی حل تنش کنونی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید