پیشنهاد نیروی انتظامی برای تشکیل کمیته مشترک با پژوهشگاه قوه قضاییه

به گزارش فروشگاه کوچک، سید حجت اله علم الهدی با سردار احمدرضا رادان در محل مرکز مطالعات راهبردی نیروی انتظامی دیدار و مصاحبه کردند.

پیشنهاد نیروی انتظامی برای تشکیل کمیته مشترک با پژوهشگاه قوه قضاییه

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه قوه قضاییه، سید حجت اله علم الهدی با سردار احمدرضا رادان در محل مرکز مطالعات راهبردی نیروی انتظامی دیدار و مصاحبه کردند.

سردار احمدرضا رادان در این دیدار ضمن تاکید بر ضرورت انجام فعالیت های پژوهشی با هدف کاهش ورودی پرونده ها به دستگاه قضا اظهار کرد: به عنوان نمونه در پرونده های مربوط به هدایت و رانندگی باید اقداماتی انجام داد تا تصمیمات در کلانتری گرفته و به جای جرم، تخلف انتظامی تعریف گردد.

رییس مرکز مطالعات راهبردی نیروی انتظامی با اشاره به لزوم کاهش ارجاع پرونده ها به قوه قضاییه گفت: در این صورت می توان از محرومیت های اجتماعی مختلفی به جای اعمال مجازات استفاده کرد.

وی افزایش بازدارندگی احکام را هدف دیگری برای حل پرونده ها در کلانتری دانست و اظهار کرد: زندان های ما بازدارندگی کافی را ندارند.

رادان با بیان اینک باید کارگروه مشترکی میان پژوهشگاه قوه قضاییه و ناجا تشکیل داد، گفت: در این کارگروه باید موارد مشترک را با هدف کاهش ورودی پرونده به دستگاه قضایی مطرح و برای آن ها چاره اندیشی کنیم.

علم الهدی در ادامه دیدار با تاکید بر وجود فصول مشترک فعالیت بین ناجا و قوه قضاییه اظهار کرد: پژوهشگاه مرکز تصمیم سازی و قوه عاقله دستگاه قضاست که احتیاج های علمی این دستگاه را تامین می نماید.

رییس پژوهشگاه قوه قضاییه با تشریح صندلی پژوهشگاه به عنوان بازوی کارشناسی قوه قضاییه گفت: پژوهشگاه، حلقه واسط قوه قضاییه و نهاد های علمی، دانشگاهی و نیز حوزوی است.

علم الهدی با معرفی ساختار پژوهشگاه در قالب پژوهشکده های مختلف تحقیقاتی اضافه نمود: از آنجایی که پژوهشگاه قوه قضاییه میان نخبگان دانشگاهی و دستگاه قضایی صندلی مناسبی دارد، بستر مناسبی برای فعالیت های مشترک خواهد بود.

رییس پژوهشگاه قوه قضاییه با اشاره به تاکیدات ریاست قوه قضاییه مبنی بر دوری از هرگونه موازی کاری اضافه نمود: ما سعی داریم برای دوری از موازی کاری، روی نقاط مشترک تمرکز کنیم. قوه قضاییه و نیروی انتظامی موضوعات مشترک زیادی دارند لذا ما در پژوهشگاه می توانیم طرح های مطالعاتی، میزگرد و همایش های مشترکی با مرکز مطالعات راهبردی ناجا برگزار کنیم.

در ادامه این دیدار حامد نیکونهاد به تاکیدات رییس محترم قوه قضاییه مبنی بر حل و فصل بعضی اختلافات در کلانتری اشاره نمود و لازمه این کار را ارتقای سطح حقوقی کلانتری ها دانست.

لازم به ذکر است در این دیدار حامد نیکو نهاد، معاون پژوهشی و محمودرضا کریمی مدیر روابط عمومی و اطلاع رسانی پژوهشگاه قوه قضاییه و همچنین روحی معاون دانش و پژوهش مرکز راهبردی ناجا نیز حضور داشتند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 25 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 595

به "پیشنهاد نیروی انتظامی برای تشکیل کمیته مشترک با پژوهشگاه قوه قضاییه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشنهاد نیروی انتظامی برای تشکیل کمیته مشترک با پژوهشگاه قوه قضاییه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید