چین دولت انگلیس را به مداخله آشکار در امور هنگ کنگ متهم کرد

به گزارش فروشگاه کوچک، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، لیو شیائومینگ سفیر چین در لندن روز دوشنبه در مصاحبه با خبرنگاران دولت انگلیس را به مداخله آشکار در امور هنگ کنگ و اظهارنظرهای غیرمسئولانه در مورد وضع قانون امنیتی جدید از سوی پکن متهم کرد.

چین دولت انگلیس را به مداخله آشکار در امور هنگ کنگ متهم کرد

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

این دیپلمات چین در خصوص پیشنهاد انگلیس برای اعطای تابعیت این کشور به دارندگان گذرنامه ملی انگلیس (خارج از کشور) در هنگ کنگ گفت: این اقدام یک مداخله آشکار در امور داخلی چین و پایمال کردن هنجارهای اساسی حاکم بر روابط بین الملل است.

شیائومینگ در ادامه اضافه نمود که پکن پس از مشاهده نحوه اقدام انگلیس در خصوص پیشنهاد خود برای اعطای تابعیت، در خصوص واکنش مناسب خود به این موضوع تصمیم گیری خواهد نمود.

لازم به ذکر است که دولت انگلیس قانون امنیتی جدید پکن را نقض آشکار و جدی اعلامیه مشترک 1984 می داند؛ اعلامیه ای که تحت لوای آن انگلیس هنگ کنگ، این مستعمره خود را 13 سال پس از آن به چین تحویل داد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 14 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 1188

به "چین دولت انگلیس را به مداخله آشکار در امور هنگ کنگ متهم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین دولت انگلیس را به مداخله آشکار در امور هنگ کنگ متهم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید