کابل سفیر خود را از اسلام آباد فراخواند

به گزارش فروشگاه کوچک، کابل - خبرنگاران - وزارت خارجه افغانستان بیان کرد که سفیر خود در اسلام آباد را به دلیل اظهارات غیر مسئولانه نخست وزیر پاکستان و مداخله در امور این کشور به کابل فرا خوانده است.

کابل سفیر خود را از اسلام آباد فراخواند

به گزارش سه شنبه شب خبرنگاران، دفتر سخنگوی وزارت امور خارجه افغانستان گفت که در اعتراض شدید به سخنان مداخله جویانه عمران خان نخست وزیر پاکستان معاون سفارت پاکستان در کابل را نیز احضار نموده است.

دفتر سخنگوی وزارت خارجه افغانستان در باره فراخوان سفیر این کشور از اسلام آباد توضیحات بیشتر نداد اما گفت که وی برای بحث بیشتر درباره سخنان عمران خان فراخوانده شده است.

این دفتر افزود: اظهارت نخست وزیر پاکستان مداخله آشکار در امور داخلی افغانستان و احترام نگذاشتن به حاکمیت ملی است.

نخست وزیر پاکستان به تازگی با بیان اینکه رئیس جمهوری اشرف غنی و عبدالله عبدالله رئیس اجرایی دولت وحدت ملی مانع صلح در افغانستان هستند، اضافه نمود: ایجاد دولت موقت می تواند بن بست صلح را بشکند.

پیش از این نیز وزارت خارجه افغانستان کاردار سفارت پاکستان را در اعتراض به سخنان عمران خان که گفته بود، گفت وگوهای صلح پیشرفتی خوبی داشته و به زودی دولت جدید در افغانستان روی کار می آید، احضار نموده بود.

روابط افغانستان و پاکستان در 18 سال گذشته با فراز و فرودها و تنش همراه بوده و دو طرف یکدیگر را به مداخله در امور داخلی خود متهم می نمایند.

شبد**آساق*291*1379

منبع: ایرنا
انتشار: 10 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 187

به "کابل سفیر خود را از اسلام آباد فراخواند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کابل سفیر خود را از اسلام آباد فراخواند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید