کابل فردا میزبان نشست بین المللی برای صلح افغانستان است

به گزارش فروشگاه کوچک، سخنگوی وزارت امور خارجه افغانستان گفت، نشست اجماع بین المللی برای صلح افغانستان روز پنجشنبه 19 تیر (فردا) به میزبانی کابل از طریق ویدیوکنفرانس برگزار می شود.

کابل فردا میزبان نشست بین المللی برای صلح افغانستان است

به گزارش خبرگزاری صدای افغان (آوا)، گران هیواد گفت که در این نشست، سازمان های بین المللی و کشورهای بزرگ جهان به همراه آمریکا شرکت خواهند داشت.

هیواد اضافه نمود که کاهش چشمگیر خشونت ها، تبادل زندانیان میان دولت و گروه طالبان، آغاز سریع مذاکرات صلح، تأمین آتش بس بشردوستانه و مبارزه با ویروس کرونا؛ از موضوعات مهم نشست اجماع جهانی برای صلح افغانستان، خواهد بود.

وی خاطر نشان کرد که این نشست پنجشنبه ساعت 4 عصر با سخنرانی افتتاحیه محمد اشرف غنی رئیس جمهور آغاز خواهد شد و با مدیریت وزارت خارجه ادامه خواهد یافت.

سخنگوی وزارت خارجه افغانستان همچنین درباره نشست سه جانبه افغانستان، پاکستان و چین که روز گذشته (سه شنبه 17 سرطان، تیر) از طریق ویدیو کنفرانس برگزار شد، بیان داشت: سه جانب در مورد تطبیق تفاهمنامه همکاری امنیتی میان سه کشور که در سال 2018 توسط وزرای خارجه سه کشور به امضا رسیده بود، گفت وگو کرده و بر تطبیق این تفاهنامه به ویژه در عرصه مبارزه با تروریسم تاکید ورزیدند.

خبرگزاری طلوع نیوز افغانستان نیز گزارش داد که مقام های چین و پاکستان در این نشست سه جانبه با افغانستان، از رهبران گروه طالبان خواستند که خشونت ها را کاهش دهند تا زمینۀ برای آغاز گفت وگوهای بین افغانی فراهم شود.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 16 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 1191

به "کابل فردا میزبان نشست بین المللی برای صلح افغانستان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کابل فردا میزبان نشست بین المللی برای صلح افغانستان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید