کانادا درخواست ایران برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در این کشور را رد کرد

به گزارش فروشگاه کوچک، یک روزنامه کانادایی اعلام نموده دولت این کشور با برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ایران مخالفت نموده است.

کانادا درخواست ایران برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در این کشور را رد کرد

برای دریافت خدمات ویزای مولتی کانادا با مجربترین کارشناسان کشور همراه باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، روزنامه کانادایی گلوب اند میل گزارش داده دولت فدرال کانادا به ایران اجازه استقرار صندوق های رأی در این کشور برای انتخابات آینده ریاست جمهوری ایران را نخواهد داد.

یک منبع نزدیک به موضوع گفت دولت کانادا با توجه به اینکه از کشورهای خارجی می خواهد صندوق های اخذ رأی را در مقرهای دیپلماتیک خود مستقر نمایند و ایران با کانادا روابط دیپلماتیک ندارد، به همین دلیل درخواست ایران رد شده است.

این خبر در حالی منتشر شده است که محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان دوشنبه شب با خانم فریلند وزیر امور خارجه کانادا در مورد برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در کانادا تبادل نظر نموده بود.

ظریف در این تبادل نظری تلفنی با اشاره به درخواست های مکرر ایرانیان مقیم آن کشور برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در کانادا و ضرورت پذیرش خواسته آنان گفت: ایرانیان مقیم خارج همانند مردم داخل کشور به شدت علاقمندند با شرکت در انتخابات ریاست جمهوری در معین آینده کشورشان مشارکت داشته باشند.

خانم فریلند وزیر امور خارجه کانادا نیز با اشاره به حضور مثبت جامعه فرهیخته ایرانی در کانادا، گفت: دولت کانادا به اهمیت برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در کانادا برای ایرانیان مقیم واقف است؛ اما در شرایط فعلی و نبود روابط سیاسی و عدم فعالیت اماکن دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در کانادا و مقررات داخلی پیرامون برگزاری انتخابات شهروندان دیگر کشورها ضروری است چند مورد فنی برر2سی قرار گیرد و رفع گردد.

منبع: تسنیم
انتشار: 13 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 390

به "کانادا درخواست ایران برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در این کشور را رد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کانادا درخواست ایران برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در این کشور را رد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید