کانادا رسما از پیمان کیوتو استعفا داد

به گزارش فروشگاه کوچک، خبرنگاران: بنا بر اعلام رسمی وزیر محیط زیست کانادا، این کشور رسماَ از عضویت پیمان کیوتو استعفا داد.

کانادا رسما از پیمان کیوتو استعفا داد

برای دریافت خدمات تور کانادا با مجربترین کارشناسان کشور همراه باشید.

به گزارش خبرنگاران، بنا بر اعلام رسمی پیتر کنت، وزیر محیط زیست کانادا، این کشور رسماَ از عضویت پیمان کیوتو استعفا داد. وزیر محیط زیست کانادا در این رابطه گفت: دولت کانادا با اتخاذ این تصمیم و عدم پرداخت جریمه ها حدود 15 میلیارد دلار صرفه جویی خواهد نمود.

کنت ضمن انتقاد از دولت پیشین لیبرال کانادا به خاطر امضای این پیمان اضافه کرد: ما از حق قانونی خود برای کناره گیری رسمی استفاده نموده ایم.

مسئول محیط زیست حزب ان دی پی ، مگان لسلی می گوید: کنت درباره پیامد های پایبندی به پیمان کیوتو می خواهد با استفاده از ترس بر افکار (هدفمندانه) تاثیر بگذرد.

لسلی گفت: این واقعا درباره واقعیتی است که دولت ما در حال ترک تعهدات بین المللی خود است. مثل این است که ما کودکی هستیم که دارد کلاس خود را مردود می گردد پس به اجبار برای جلوگیری، آن را حذف می نماید.

پیمان کیوتو یکی از مهم ترین پیمان های بین المللی در حوزه محیط زیست می باشد. از این رو کناره گیری کانادا به عنوان یک کشور صنعتی و مالی که از سال 2002 به این پیمان پایبند بوده است، اتفاقی بحث بر انگیز می باشد که با واکنش های گسترده در کانادا و جهان رو برو شده است. اهمیت تصمیم اخیر کانادا از این حیث است که کانادا از میان بیش از 180 کشور جهان، تنها کشوری است که به صورت حقوقی از عضویت در پیمان کناره گیری می نماید.

الیزابت می، رهبر حزب سبز کانادا و عضو مجلس فدرال کانادا، این روز را، روز شرم کانادا خواند. وی که همیشه از منتقدین اصلی دولت هارپر بوده است در این زمینه گفت: این اولی پیمانی است در طول تاریخ کانادا که ما از آن کناره گیری می کنیم. این تصمیم صندلی کانادا در جهان را تهدید می نماید و مهم تر از آن، آینده فرزندانمان را پیمان کیوتو، پیمانی بین المللی به منظور کاهش صدور گازهای گل خانه ای، که عامل اصلی گرم شدن زمین در دهه های اخیر محسوب می شوند، است. این پیمان که پیمان نامه ریو را تکمیل و ترمیم می نماید در چارچوب سازمان ملل متّحد شکل گرفت.

#

منبع: تسنیم
انتشار: 24 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 261

به "کانادا رسما از پیمان کیوتو استعفا داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کانادا رسما از پیمان کیوتو استعفا داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید