کاپیتولاسیون روسی علیه سردار آزمون

به گزارش فروشگاه کوچک، بر اساس قانون فدراسیون فوتبال روسیه یک اجحاف بزرگ در حق سردار آزمون شکل گرفته است.

کاپیتولاسیون روسی علیه سردار آزمون

به گزارش گروه ورزشی خبرنگاران، فصل 20-2019 رقابت های لیگ برتر روسیه در حالی با قهرمانی زنیت سن پترزبورگ به خاتمه رسید که دو ستاره خط حمله این تیم یعنی سردار آزمون و آرتم زیوبا با 17 گل زده بهترین آمار گلزنی را از خود به جا گذاشتند اما بر اساس قوانین باید مهاجم ایرانی در رتبه بالاتری قرار بگیرد چرا که او تنها یک بار از روی نقطه پنالتی پیروز به گلزنی شده اما زیوبا 7 مرتبه این کار را انجام داده است.

در واقع قانونی در آیین نامه فدراسیون فوتبال روسیه نیز در این باره نوشته شده، که می گوید: در خاتمه فصل بازیکنی که بیشترین گل زده را به ثبت رسانده به عنوان آقای گل رقابت ها انتخاب خواهد شد اما در صورت برابری تعداد گل ها، تعداد پنالتی های زده شده از آن ها کسر خواهد شد و سپس یک بازیکن به عنوان آقای گل قطعی معرفی می شود.

با این حال به نظر می رسد که فدراسیون فوتبال روسیه از این قانون که خودش آن را نوشته و به تایید رسانده چشم پوشی کرده چرا که در خاتمه این فصل از رقابت ها عنوان آقای گلی به شکل مشترک به سردار آزمون و آرتم زیوبا رسید؛ اتفاقی که مصداق دور زدن قانون و البته یک اجحاف بزرگ در حق مهاجم ایرانی زنیت بوده است.

البته این مسئله یکبار دیگر و در فصل 19-2018 نیز رخ داده بود؛ جایی که سه بازیکن در طول یک فصل 22 گل به ثمر رسانده بودند اما در خاتمه جایزه آقای گلی به هر سه آنها اهدا شد؛ موضوعی که نشان می دهد این دور زدن قانون پیش از این نیز در فوتبال روسیه سابقه داشته است.

البته شاید روسیه ای بودن زیوبا نیز در این اتفاق تاثیر بسزایی داشته و شاید اگر این اتفاق برای سردار آزمون به شکل مشترک با یک بازیکن اهل کشور دیگر رخ می داد، از این قانون صرف نظر نمی شد و ملی پوش کشورمان به تنهایی جایزه آقای گلی لیگ برتر روسیه را از آن خود می کرد.

با این حال به نظر نمی رسد که سردار آزمون مشکل چندانی با این موضوع داشته باشد چرا که او از رابطه بسیار خوبی با زیوبا برخوردار است و پیش از این نیز اعلام کرده بود که پیروزیت تیم برای او در اولویت واقع شده است.

نکته قابل ذکر دیگر اینکه چنین اتفاقی به شکل مشابه در لیگ برتر انگلیس نیز رخ داده است. در فصل 19-2018 لیگ برتر که با قهرمانی منچسترسیتی به خاتمه رسید محمد صلاح، سادیو مانه و پیر امریک اوبامیانگ هر سه در خاتمه فصل آمار 22 گل زده را به ثبت رساندند که نهایتا به شکل مشترک عنوان آقای گلی را تصاحب کردند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 3 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 1228

به "کاپیتولاسیون روسی علیه سردار آزمون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاپیتولاسیون روسی علیه سردار آزمون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید