کرملین درخواست رئیس جمهور اکراین برای ملاقات با پوتین در واتیکان را رد کرد

به گزارش فروشگاه کوچک، دیمیتری پسکوف سخنگوی رئیس جمهوری روسیه با رد تلویحی امکان گفت و گوی ولادیمیر پوتین با ولادیمیر زلنسکی همتای اوکراینی وی در واتیکان درباره مناقشه دونباس گفت: مساله دونباس بین روسیه و اوکراین حل نخواهدشد.

کرملین درخواست رئیس جمهور اکراین برای ملاقات با پوتین در واتیکان را رد کرد

به گزارش ایرنا از ریانووستی، پسکوف روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران در خصوص پیشنهاد زلنسکی برای دیدار با پوتین در واتیکان گفت: من نمی دانم که آیا رئیس جمهوری روسیه برای دیدار با زلنسکی آماده است که به کشور دیگری برود یا خیر.

ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین که قبلا پیشنهاد نموده بود با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در منطقه دونباس دیدار کند امروز اعلام کرد که آماده است با همتای روسی خود در واتیکان دیدار و مذاکره کند.

زلنسکی در گفت و گو با روزنامه ایتالیایی لارپوبلیکا که روز چهارشنبه در پایگاه اینترنتی دفتر مطبوعاتی رئیس جمهوری اوکراین منتشر شد، گفت: واتیکان مکان ایده آلی برای گفت و گو درباره صلح است.

وی اضافه کرد: علاوه بر آن واتیکان به گونه ای رفتار می نماید که طرف ذینفع در مناقشه اوکراین محسوب نمی گردد و منافع نظامی، سیاسی یا مالی (در این مساله) ندارد.

پسکوف در ادامه سخنان خود گفت: در زمان حاضر بر این باوریم که باتوجه به سخنان رئیس جمهوری روسیه که اعلام کرد روسیه طرف مناقشه دونباس نیست، نیازی به گفت و گو با ما (طرف روسی) درباره صلح در دونباس وجود ندارد.

وی ادامه داد: ما در این زمینه در چارچوب گروه چهار نورماندی (روسیه، اوکراین، فرانسه و آلمان) گفت و گو می کنیم.

سخنگوی رئیس جمهوری روسیه یادآوری کرد که پوتین گفته است که آماده است در خصوص روابط دوجانبه روسیه و اوکراین با زلنسکی در پوتین دیدار کند.

مقامهای روس بارها اعلام نموده اند که روسیه طرف مناقشه در دونباس نیست و کی یف باید با جمهوریهای خودخوانده دونتسک و لوگانسک مسائل مورد اختلاف را حل و فصل کند.

تنش ها در دونباس میان جدایی طلبان و دولت اوکراین از ماه گذشته اوج گرفته است.

زلنسکی به تازگی طی یک مکالمه تلفنی با دبیرکل ناتو ینس استولتنبرگ گفت که تنها با ورود اوکراین به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) می توان به درگیری در دونباس خاتمه داد.

منبع: عصر ایران
انتشار: 19 تیر 1400 بروزرسانی: 19 تیر 1400 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 1775

به "کرملین درخواست رئیس جمهور اکراین برای ملاقات با پوتین در واتیکان را رد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرملین درخواست رئیس جمهور اکراین برای ملاقات با پوتین در واتیکان را رد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید