کره جنوبی، آزمایش موتور موشک کره شمالی را تأیید کرد

به گزارش فروشگاه کوچک، وزیر دفاع کره جنوبی تأیید کرد که کره شمالی در تاریخ 16 آذرماه، در سایت موشکی سوهائی، یک موتور موشک را مورد آزمایش قرار داده است.

کره جنوبی، آزمایش موتور موشک کره شمالی را تأیید کرد

از وبلاگ هوانورد دیدن فرمایید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، وزیر دفاع کره جنوبی در یک کنفرانس خبری با همتای استرالیایی خود گفت بر این باور است که کره شمالی در تاریخ 7 دسامبر (16 آذرماه)، آزمایش یک موتور موشک را در سایت موشکی سوهائی انجام داده است.

بنا به گزارش خبرگزاری روسی تاس، جئونگ کیونگ دو وزیر دفاع کره جنوبی امروز (سه شنبه) پس از ملاقات با همتای استرالیایی خود در سیدنی در مورد این آزمایش کره شمالی گفت: وزرای دفاع کره جنوبی و استرالیا در مورد آزمایش موتور [موشک] جمهوری خلق دموکراتیک کره (کره شمالی) در سوهائی و دیگر آزمایشات موشک بالستیک (کره شمالی) ابراز نگرانی عمیقی کردند.

وزیر دفاع کره جنوبی همچنین از پیونگ یانگ خواست تا هرچه سریع تر اقدامات تحریک آمیزی که تنش های نظامی در شبه جزیره کره را تشدید می نماید، متوقف کند.

اظهارات وزیر دفاع کره جنوبی در حالی مطرح شده است که در تاریخ 8 دسامبر (17 آذرماه)،کره شمالی از انجام یک آزمایش بسیار مهم در سایت پرتاب ماهوار سوهائی اطلاع داد.

رسانه های دولتی کره شمالی گزارش کردند که پیونگ یانگ، آزمایش موفقیت آمیز بسیار مهمی انجام داده است اما توضیحی درباره آنچه که آزمایش نموده اند، ارائه ندادند.

پیش از این کره جنوبی در مورد این آزمایش اخیر کره شمالی اظهارنظر ننموده بود و این اولین واکنش یک مقام ارشد دفاعی کره جنوبی به این خبر است.

بعضی از کارشناسان امور هسته ای، این آزمایش اخیر کره شمالی را نشانه ای از چیزی قلمداد کردند که دنیا بعد از سال نو میلادی باید منتظر آن باشد. (جزئیات بیشتر)

کره شمالی به واشنگتن تا انتها امسال میلادی ضرب الاجل داده تا سیاست خود را در قبال این کشور منعطف کند در غیراینصورت آزمایشات موشکی خود را از سرمی گیرد.

روز شنبه هفته جاری، سفیر کره شمالی در سازمان ملل توضیح داد که خلع سلاح در حال حاضر از میز مذاکره با آمریکا حذف شده است و نیازی به مذاکرات طولانی با واشنگتن نیست.

رسانه های دولتی کره شمالی نیز گزارش کردند: نتایج آزمایش مهم اخیر (کره شمالی)، بار دیگر تأثیر مهمی بر تغییر موضع راهبردی جمهوری خلق دموکراتیک کره (کره شمالی) در آینده نزدیک خواهد داشت.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 5 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 689

به "کره جنوبی، آزمایش موتور موشک کره شمالی را تأیید کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کره جنوبی، آزمایش موتور موشک کره شمالی را تأیید کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید