کرونا در فرانسه؛ چندین مدرسه و کلاس درس باز نشده تعطیل شدند

به گزارش فروشگاه کوچک، کرونا در فرانسه باعث شد تا 22 مدرسه و 100 کلاس درس باز نشده تعطیل شوند.

کرونا در فرانسه؛ چندین مدرسه و کلاس درس باز نشده تعطیل شدند

با ما همراه باشید و با تور فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران و به نقل از یورونیوز، تنها یک هفته پس از بازگشایی مدارس در فرانسه، وزارت آموزش ملی این کشور اعلام نمود که 22 مدرسه و حدود 100 کلاس درس در این کشور به دلیل شیوع کرونا تعطیل شده است.

به گفته مقامات فرانسه، در نخستین هفته از بازگشایی مدارس از یکم ماه سپتامبر (11 شهریور) تا کنون در مجموع 750 مورد مشکوک به کرونا در مقاطع مختلف در سطح کشور مشاهده شده که 430 مورد آن مربوط به دانش آموزان و 320 مورد دیگر مربوط به معلمان و پرسنل بوده است.

ژان میشل بلانکه، وزیر آموزش ملی روز آدینه با اعلام این مطلب گفت از مدارس تعطیل شده 10 مورد در سرزمین اصلی فرانسه و 12 مورد در جزیره رئونیون، از مستعمرات فرانسه در اقیانوس هند بوده است. به گفته بلانکه، آمار 100 کلاس تعطیل شده در این هفته نیز روز به روز تغییر خواهد نمود و احتمالاً مدارس رئونیون روز دوشنبه آینده بازگشایی خواهند شد.

فرانسه در مجموع 60 هزار مدرسه در مقاطع مختلف دارد.

وزیر آموزش ملی فرانسه گفت مطابق آنالیز ها، در بیشتر موارد ویروس کرونا به دلیل تماس و ورود افراد متفرقه به مدارس راه یافته است. وی با این حال می گوید در هفته نخست بازگشایی مدارس شرایط در مجموع نگران کننده نبوده است.

بعضی مقام های دولتی از جمله خود وزیر آموزش ملی پیش از این در خصوص احتمال افزایش موارد کرونا با بازگشایی مدارس هشدار داده بودند. اما هنوز هیچ کس در این مورد قطعیتی ندارد و مسئولان تصمیم گیری در این زمینه را به هفته های آینده پس از آنالیز آمار آن در مدارس کشور موکول نموده اند.

بنا بر دستورالعمل فعلی دولت فرانسه، به محض آن که موارد ابتلا به کووید 19 در یک مرکز آموزشی به بیش از سه نفر رسید، آن مرکز باید تعطیل گردد. در این دستورالعمل همچنین تصریح شده که اگر هر یک از دانش آموزان یا معلمان علایم کرونا را در بدن خود مشاهده کردند، نباید در مدرسه حضور یابند.

از ابتدای شیوع کووید 19 در فرانسه تا کنون حدود 310 هزار تن به این بیماری دچار شده و بیش از 30 هزار نفر نیز جان باخته اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 10 مهر 1399 بروزرسانی: 10 مهر 1399 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 1240

به "کرونا در فرانسه؛ چندین مدرسه و کلاس درس باز نشده تعطیل شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا در فرانسه؛ چندین مدرسه و کلاس درس باز نشده تعطیل شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید