100 درصد ساختمان های اصفهان نسبت به زلزله مقاوم سازی شدند

به گزارش فروشگاه کوچک، رییس هیات اجرایی هشتمین دوره انتخابات هیات مدیره نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان با اشاره به برگزاری انتخابات این دوره در 12 مهر ماه، گفت:100 درصد ساختمان هایی که طی 15 سال اخیر در اصفهان ساخته گردیده اند پروانه سازه دریافت نموده و نسبت به زلزله مقاوم سازی گردیده اند.

100 درصد ساختمان های اصفهان نسبت به زلزله مقاوم سازی شدند

به گزارش خبرنگار خبرنگاران، علی جان نثاری در نشست خبری به مناسبت هشتمین دوره انتخابات هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان، با بیان اینکه مقررات ملی ساختمان یکی از مهم ترین قوانین این نهاد است، اظهار کرد: تقریباً 22 مقررات ملی در بخش ساختمان داریم که آموزش اجرایی، نظارت بر آن و ... معین گردیده است، هم چنین فرایند ساخت وساز ساختمان شامل طراحی، محاسبه نظارت، اجرا، تعمیر و نگهداری و بهره برداری است.

وی با اشاره به اینکه مشکلاتی که بعضاً در ساختمان وجود دارد ناشی از ضعف های موجود در یکی از بخش های ساخت وساز است، اضافه نمود: دغدغه اصلی نظام مهندسی ساختمان رعایت حقوق شهروندی در راستای حفظ ایمنی، بهداشت، بهره وری مناسب، آسایش کافی و صرفه اقتصادی است.

وی با تاکید بر اینکه نقش آموزش و فرهنگ سازی در نظام مهندسی ساختمان بسیار جدی است، اظهار کرد: در قانون ابلاغی نظام مهندسی ساختمان تقویت و توسعه فرهنگ و ارزش های اسلامی در معماری و شهرسازی از مهم ترین رسالت های این سازمان است، هم چنین تنسیق شاغلان و فعالان حاضر در نظام مهندسی، بالا بودن کیفیت، وضع مقررات نظام مهندسی، الزام به رعایت طرح های تفضیلی جاری توسط شهرداری ها و سازندگان مسکن از اهم فعالیت این بخش است.

وی با بیان اینکه سازمان نظام مهندسی کشور 485 هزار نفر عضو دارد که 31 هزار نفر در استان اصفهان عضو هستند، اضافه نمود: در استان اصفهان پنج هزار نفر در گروه معماری، 13 هزار نفر در گروه عمران، هفت هزار نفر در گروه برق، پنج هزار نفر در گروه مکانیک، 500 نفر در بخش شهرسازی، 230 نفر در گروه نقشه برداری و 26 نفر عضو گروه ترافیک هستند.

جان نثاری در خصوص هشتمین دوره انتخابات نظام مهندسی ساختمان، گفت: انتخابات نظام مهندسی ساختمان هر سه سال یک بار برگزار می گردد که در این دوره 1435 نفر در کل کشور و 73 نفر در استان اصفهان ثبت نام کردند که از بین آن ها 15 نفر به عنوان هیات مدیره سازمان نظام مهندسی استان اصفهان انتخاب خواهند شد.

وی اضافه نمود: در فرایند انتخابات توسط وزارت راه و شهرسازی و از سوی وزیر، مسئول هیات نظارت بر انتخابات در هر استان معین می گردد که در اصفهان غلامی، رییس اداره کل راه و شهرسازی، رییس هیات نظارت انتخابات استان است و در این فرایند 14 نفر از اعضای سازمان انتخاب و آن ها با رأی گیری، هفت نفر را به عنوان هیات اجرایی انتخابات، برگزیده اند.

رییس هیات اجرایی هشتمین دوره انتخابات هیات مدیره نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان با بیان اینکه تبلیغات این انتخابات در دو هفته انجام و هشتمین دوره انتخابات پنجشنبه 12 مهر ماه برگزار می گردد، تاکید نمود: در این دوره از انتخابات، انتخاب اعضای هیات مدیره نظام مهندسی ساختمان سخت تر گردیده و تنها مهندسان پایه یک می توانند عضو هیات مدیره شوند، از سوی دیگر در راستای مقابله با تعارض نقش ها 9 ارگان از حضور در این انتخابات منع گردیده اند.

وی در ادامه در خصوص زلزله خیر بودن اصفهان، توضیح داد: شهر اصفهان زلزله خیز متوسط و برخی از شهرهای استان، زلزله خیزی شدید دارند. در این شرایط نقشه های سازه هر ساختمان باید تهیه و بارگذاری گردد و پیمانکار مکلف به اجرای این نقشه ها است.

جان نثاری تاکید نمود: طی 15 سال اخیر 100 درصد ساختمان های استان اصفهان دارای پروانه سازه و مقاوم به زلزله هستند، از سوی دیگر در حال حاضر استفاده از مصالح استاندار در ساختمان ها اجباری گردیده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 9 بهمن 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 57

به "100 درصد ساختمان های اصفهان نسبت به زلزله مقاوم سازی شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "100 درصد ساختمان های اصفهان نسبت به زلزله مقاوم سازی شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید