ابتکارعمل جعجع برای حریری با هدف برون رفت از بحران تشکیل دولت لبنان

به گزارش فروشگاه کوچک، منابع در مصاحبه با روزنامه الشرق الاوسط اعلام کردند، طرح سعد حریری که ممکن است بحران تشکیل دولت را حل نماید، دربردارنده ابتکار عملی است که سمیر جعجع آن را ارائه داده است.

ابتکارعمل جعجع برای حریری با هدف برون رفت از بحران تشکیل دولت لبنان

به گزارش خبرنگاران، روزنامه فرامنطقه ای الشرق الاوسط به نقل از منابع مطلع نوشت، طرح جدید سعد حریری، نخست وزیر مکلف لبنان که به میشل عون، رئیس جمهوری این کشور تقدیم خواهد شد، ممکن است در صورتی که مورد موافقت او قرار بگیرد، راهی برای خروج از بحران تشکیل دولت باشد.

منابع خاطرنشان کردند، این طرح شامل گام مثبت یا ابتکار عملی است که سمیر جعجع، رئیس حزب القوات اللبنانیة آن را ارائه داده است که بر اساس آن، القوات اللبنانیة از منصب معاون نخست وزیری و وزراتخانه ای با اختیارات کامل و مستقل صرف نظر می نماید و در مقابل چهار پست وزارتی اصلی را از آن خود می نماید.

منابع همچنین اعلام کردند که این طرح همسو با کوشش هایی مثبتی است که توسط نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان و ولید جنبلاط، رئیس حزب سوسیال ترقی خواه صورت می گیرد که ممکن است به حل و فصل مشکل در رویکرد دروزی ها بینجامد.

طبق گفته منابع مطلع به رایزنی ها برای تشکیل دولت، رویکرد جدیدی در حال حاضر در دست آنالیز است که بر اساس آن، ولید جنبلاط دو وزیر دروزی حزبی و یک شخصیت دروزی دیگر که به وی و طلال ارسلان، وزیر مهاجرت در دولت موقت نزدیک باشد، با تضمین نبیه بری می پذیرد.

منابع عنوان داشتند: این روش بهترین راه ممکن برای حل مشکل مربوط به رویکرد مسیحی ها و دروزی ها است، اما این امر در گرو واکنش مثبت رئیس جمهوری و تیم وی (جریان آزاد ملی به رهبری جبران باسیل وزیر خارجه لبنان) است.

منابع خاطرنشان کردند: این طرح گام بزرگی به شمار می آید که خواسته القوات اللبنانیه و حزب سوسیال ترقی خواه لبنان برای تسهیل در ماموریت نخست وزیر مکلف برای تشکیل دولت را عملی می سازد، چراکه اوضاع اقتصادی دیگر تاب تحمل از دست دادن وقت را ندارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 28 آبان 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 28

به "ابتکارعمل جعجع برای حریری با هدف برون رفت از بحران تشکیل دولت لبنان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابتکارعمل جعجع برای حریری با هدف برون رفت از بحران تشکیل دولت لبنان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید