بیش از 800 پروانه فراوری صنایع دستی در اردبیل صادر شد

به گزارش فروشگاه کوچک، سرپرست معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از صدور بیش از 800 پروانه فراوری صنایع دستی انفرادی و کارگاهی در این استان طی امسال اطلاع داد.

بیش از 800 پروانه فراوری صنایع دستی در اردبیل صادر شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردبیل، ملکه گلمغانی زاده، امروز دوشنبه 1 بهمن 97 با اعلام این خبر توضیح داد: تاکنون بیش از 18 هزار پروانه فراوری صنایع دستی در استان صادر شده است.

او به فراوری بیش از 60 رشته صنایع دستی در استان اردبیل اشاره نمود و گفت: فراوری صنایع دستی به دلیل اشتغال زایی و درآمدزایی مطلوب آن مورد حمایت است.

سرپرست معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تاکید نمود: حمایت از فراوریات هم در بخش راه اندازی کارگاه ها و هم در ادامه فروش و بازاریابی محصولات انجام می گردد.

به گفته گلمغانی زاده در بخش راه اندازی کارگاه های فراوری تسهیلات مشاغل خانگی با نرخ بهره اندک ارائه می گردد که سال جاری 545 مجوز پشتیبان و مستقل تسهیلات مشاغل خانگی صادر شده است.

او اضافه نمود: در بخش فروش نیز بازارچه های فصلی و نمایشگاه های صنایع دستی دایر می گردد که می تواند در سطح گسترده نسبت به تبلیغ و اطلاع رسانی فراوریات و فروش محصولات منجر گردد.

سرپرست معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با اشاره به جذب اعتبار احداث اولین نمایشگاه و بازارچه دائمی صنایع دستی در استان، اضافه نمود: این نمایشگاه نیز اثرات مطلوبی در فروش و معرفی فراوریات به دنبال خواهد داشت.

منبع: میراث آریا
انتشار: 9 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 135

به "بیش از 800 پروانه فراوری صنایع دستی در اردبیل صادر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیش از 800 پروانه فراوری صنایع دستی در اردبیل صادر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید