اکتشاف قرن؛ بزرگترین تابلوی ونگوگ پیدا شد، عکس

به گزارش فروشگاه کوچک، یک مجموعه دار آمریکایی بزرگترین تابلوی ونسان ونگوگ را که از مدت ها پیش مفقود شده بود، کشف کرد.

اکتشاف قرن؛ بزرگترین تابلوی ونگوگ پیدا شد، عکس

ایرنا: استوارت پیوار مجموعه دار آمریکایی که در سال 1979 همراه اندی وارهول آموزشگاه هنر نیویورک را تاسیس کرد، ادعا می نماید شاهکاری از ونسان ونگوگ نقاش سرشناس هلندی را که سالها پیش مفقود شده بود، در یک حراجی بی نام و نشان محلی کشف نموده است.

این نقاشی که اُوِر، 1890 (Auvers, 1890) نام دارد، یک پاناروما یا سراسرنمای مربع شکل از دره های روستای اورز است که مزارع گندم این روستا را نشان می دهد، مزارعی که با یک خط آهن به دو نیم تقسیم شده اند. به گفته پیوار، این تابلو با گذشت این همه سال همچنان دست نخورده و در شکل اولیه خود باقی مانده و امضای ونگوگ پشت بوم آن حک شده است.

موزه ونگوگ در آمستردام از پیوار خواسته فورا این نقاشی را برایشان بفرستد تا اصالت آن را تایید نمایند. اگر اصل بودن این تابلوی نقاشی تایید گردد، می توان گفت این تابلو یکی از 70 نقاشی ای است که ونگوگ در دو ماه آخر حیات خود در روستای اُوِر سور اوآز در حوالی پاریس کشید. این هنرمند پرآوازه هلندی در ژوئیه سال 1890 میلادی در یک مزرعه گندم با شلیک یک گلوله جان خود را گرفت.

پیوار پیدا شدن این تابلو را یکی از بزرگترین اکتشافات هنری در 100 سال گذشته می داند و می گوید: این تابلو بزرگترین نقاشی ای است که ونگوگ در طول حیات خود کشید و تنها تابلوی او در قاب مربع شکل. پیدا شدن این نقاشی را اکتشاف قرن می دانیم. نکته خارق العاده ای که درباره این تابلو وجود دارد این است که تا به حال دست نخورده و در شکل اورجینال خود باقی مانده است. (این روزها) نمیتوانید تابلویی از این دوره پیدا کنید که تا به حال به هیچ وجه بازسازی و بازسازی نشده باشد.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 12 تیر 1400 بروزرسانی: 12 تیر 1400 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 1762

به "اکتشاف قرن؛ بزرگترین تابلوی ونگوگ پیدا شد، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اکتشاف قرن؛ بزرگترین تابلوی ونگوگ پیدا شد، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید