با این گجت هر سطحی را تاچ اسکرین کنید

به گزارش فروشگاه کوچک، در میان انبوه تکنولوژی هایی که به راحتتر شدن امور کمک میکنند یک ایده توجهم را جلب نموده است آن هم گجتی که به شکل یک صفحه تلقی بوده و با قرار گرفتن روی هر سحی آن را همچون تبلت قابل لمس و فرمان میکند.

با این گجت هر سطحی را تاچ اسکرین کنید

یک شرکت سخت‌افزاری به نام displax، شروع به فروش فیلمی انعطاف‌پذیر و با ضخامت کاغذ کرده است که می‌تواند هر سطح غیرفلزی را به یک صفحه لمسی تعاملی تبدیل کند.

ساخته شدن چنین چیزهایی نود آینده‌ای خوب برای ما می‌دهند. این صفحه را می‌توان روی هر سطح مات یا شفاف، صاف یا انحنادار قرار داد و از آن برای نمایش محتوای تعاملی استفاده کرد.

این صفحه که از فناوری چندلمسی یا multi-touch هم استفاده می کند، می‌تواند حرکت 16 انگشت از انگشتان دوست را در آن واحد تشخیص دهد و متناسب با آن عمل کند. این صفحه حتی به جریان هوا هم حساس است!

Skin، نامی است که بر این صفحه شفاف معجزه‌گر نهاده‌اند. کاربر اسکین می‌تواند آن روی یک سطح شیشه‌ای قرار بدهد و بعد به راحتی با اشیایی پشت شیشه، تعامل کند.

اسکین از فناوری نانو استفاده می‌کند، در واقع در ضخامت فیلم پلیمری، شبکه‌ای از سیم‌های ظریف در ابعاد نانو تعبیه شده‌اند. هر وقت که کاربر به صفحه دست می‌زند یا حتی روی سطحش فوت می‌کند، آشفتگی‌های الکتریکی کوچکی در آن ایجاد می‌شود که توسط ریزپردازشگرهایی تشخیص داده می‌شوند و از روی آن محل و جهت حرکت مشخص می‌شود.

پیشبینی می‌شود که این فناوری کاربرد زیادی در پرزنتیشن‌ها، پزشکی، موزه‌ها، مدارس و بالاخره گیم پیدا کند.

انتشار: 6 تیر 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 2

به "با این گجت هر سطحی را تاچ اسکرین کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با این گجت هر سطحی را تاچ اسکرین کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید