با 10 تا از برترین و بدترین گوشی های شیائومی آشنا شوید

به گزارش فروشگاه کوچک، شیائومی در بازارهای دنیای موبایل بعد از سامسونگ و اپل در رتبه سوم واقع شده است. این شرکت که در سال 2010 تاسیس شده، در عرض یک دهه توانسته به یکی از غول های صنعت گوشی های هوشمند تبدیل گردد. در حاضر گوشی های 12S اولترا و می 11 اولترا از جمله برترین گوشی های پرچم دار دنیا محسوب می شوند که مورد توجه کاربران شیائومی قرار گرفته اند.

با 10 تا از برترین و بدترین گوشی های شیائومی آشنا شوید

با این حال شیائومی هم مانند دیگر شرکت ها، در این زمینه عملکرد بی نقصی نداشته و مثلا می توانیم به گوشی های شیائومی می A2 و ردمی نوت 2 اشاره کنیم که مسائل زیادی داشتند. گوشی پوکو M3 هم قرار بود علی رغم داشتن قیمت پایین، از ویژگی های مشابه مدل های پرچم دار بهره ببرد که این رویکرد پیروزیت آمیز نبود. گوشی می میکس آلفا هم علی رغم مجذوب کنندهیت ظاهری، مسائل زیادی داشت. طبیعتا شکست در صنعت گوشی های هوشمند پدیده عجیبی نیست و شیائومی بارها نشان داده که از این شکست ها برای محصولات بعدی درس می گیرد. در ادامه به 5 مورد از برترین و 5 مورد از بدترین گوشی های شیائومی می پردازم.

خوشبختانه در خبرنگاران تعداد زیادی از گوشی های شیائومی به فروش می رسند که با توجه به بودجه خود می توانید دست به انتخاب بزنید. برای مشاهده و آنالیز این مدل ها می توانید از این لینک بهره ببرید.

برترین - شیائومی 12S اولترا

در حال حاضر شیائومی 12S اولترا برترین گوشی این شرکت محسوب می گردد. این گوشی چند ماه قبل راهی بازار شد و در کل از همه نظر فوق العاده است. در پنل جلویی شاهد نمایشگر 6.73 اینچی با رزولوشت 1440p هستیم و قلب تپنده آن چیپست قدرتمند اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 است. ظرفیت باتری به 4860 میلی آمپر می رسد که از شارژ بی سیم 50 واتی و شارژ سیمی 67 واتی پشتیبانی می نماید.

این گوشی علاوه بر اینکه برترین گوشی ساخت شیائومی به شمار میرود، رقیب بسیار قدرتمندی برای گلکسی S22 اولترا است. در کنار دوربین اصلی که از سنسور غول پیکر 1 اینچی استفاده می نماید، دو دوربین 48 مگاپیکسلی تعبیه شده و باید به دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی هم اشاره کنیم. از دیگر ویژگی ها باید به رم حداکثر 12 گیگابایتی و حداکثر حافظه 512 گیگابایتی این گوشی اشاره کنیم.

با وجود اینکه این گوشی مجذوب کنندهیت بسیار زیادی دارد، اما صرفا در بازار چین فروخته می گردد. همین موضوع برای دو مدل دیگر سری 12S صدق می نماید. اما به نظر می رسد نسل بعدی این گوشی های پرچم دار هیجان انگیز، راهی بازارهای جهانی خواهند شد و این یک خبر عالی برای هواداران گوشی های این شرکت به شمار میرود.

برترین - شیائومی 12 پرو

از بین گوشی های قدرتمند شیائومی که در بازارهای خارج از چین به فروش می رسند، شیائومی 12 پرو بدون شک یکی از برترین ها به شمار میرود. این گوشی در کنار مدل استاندارد شیائومی 12 در آخرین روز 2021 معرفی گردید. یکی از مهم ترین ویژگی های این دو گوشی این است که هر دو زیر 600 دلار قیمت دارند.

با خرید شیائومی 12 پرو از ویژگی هایی مانند نمایشگر 6.73 اینچی با رزولوشن 1440p، تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 و باتری 4600 میلی آمپر ساعتی با سرعت 120 وات روبرو می شوید. مدل استاندارد این گوشی دارای نمایشگر 6.28 اینچی با رزولوشن 1080p و همان چیپست اسنپدراگون 8 نسل 1 است و ظرفیت باتری آن به 4500 میلی آمپر ساعت می رسد.

هر دو گوشی از قابلیت شارژ بی سیم معکوس پشتیبانی می نمایند و حداکثر رم و حافظه داخلی آن ها به 12 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی می رسد. اما طبیعتا شیائومی 12 پرو از نظر ویژگی های سخت افزاری نسبت به مدل استاندارد مجذوب کنندهیت بیشتری دارد. به عنوان مثال با وجود اینکه مدل استاندارد با دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی به همراه اولترا واید 13 مگاپیکسلی و تله فوتو 5 مگاپیکسلی عرضه شده، مدل پرو از سه دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی استفاده می نماید.

بر اساس گزارش های منتشر شده، گوشی های سری شیائومی 12 طی 5 ماه نخست پس از عرضه، 300 میلیون دلار عایدی حاصل از فروش را راهی خزانه شیائومی نموده اند که همین موضوع استقبال بالا از این گوشی ها را نشان می دهد.

برترین - شیائومی می 11 اولترا

شیائومی در آوریل 2021 از گوشی می 11 اولترا رونمایی کرد و پسوند اولترا از قدرت بالای این گوشی خبر می دهد. این گوشی به علت استفاده از ماژول دوربین بسیار بزرگ سروصدای زیادی راه انداخت. نمایشگر این گوشی مبتنی بر مقدار 6.81 اینچی است که رزولوشن 1440p را ارائه میدهد و بر روی آن شیشه محافظ گوریلا گلس ویکتوس تعبیه شده است. ظرفیت باتری این گوشی به 5000 میلی آمپر ساعت می رسد که از شارژ 67 واتی پشتیبانی می نماید. این اولین گوشی هوشمندی بود که با چیپست اسنپدراگون 888 راهی بازار شد. از دیگری ویژگی های آن می توانیم به دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی، تله فوتو 48 مگاپیکسلی و اولترا واید 48 مگاپیکسلی اشاره کنیم.

برترین - ردمی نوت 11 پرو پلاس

بخش مهمی از پیروزیت شیائومی به لطف عرضه گوشی های میان رده باکیفیت به دست آمده است. در حال حاضر این شرکت برای عرضه گوشی های میان رده و پایین رده مجذوب کننده از برندهای ردمی و پوکو استفاده می نماید. ردمی نوت 11 پرو پلاس که در سال 2021 عرضه شده، همچنان حرف زیادی برای گفتن دارد.

کاربران با خرید این گوشی می توانند از نمایشگر 6.67 اینچی با رزولوشن 1080p بهره ببرند. ظرفیت باتری آن 4500 میلی آمپر ساعت است که با توجه به پشتیبانی از شارژ 120 واتی، می تواند با سرعت بسیار بالایی شارژ گردد. دایمنسیتی 9200 قلب تپنده آن محسوب می گردد و دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی هم می تواند عکس های باکیفیتی ثبت کند. طبیعتا این گوشی قرار نیست رقیب قدرتمندی برای پرچم داران باشد ولی با توجه به قیمت 350 دلاری آن، نسبت به رقبا یکی از برترین انتخاب ها محسوب می گردد.

اما در خصوص نام این گوشی باید بگوییم که گوشی های سری ردمی نوت 11 شرایط بسیار گیج نماینده ای پیدا نموده اند. شیائومی تعداد زیادی گوشی به عنوان اعضای سری ردمی نوت 11 معرفی نموده و به همین دلیل کاربران معمولی نمی توانند تفاوت بین این مدل ها را به راحتی تشخیص دهند. بعضی از این گوشی ها فقط راهی بازارهای خاصی شده اند ولی در هر صورت همین استفاده از نام های تکراری اصلا رویکرد خوبی محسوب نمی گردد و امیدواریم شیائومی این کار را کنار بگذارد.

برترین - بلک شارک 5 پرو

شیائومی به غیر از گوشی های پایین رده، میان رده و پرچم دار، در زمینه گوشی های گیمینگ هم حرف زیادی برای گفتن دارد. برای این کار از برند بلک شارک استفاده می گردد. در سال 2022 بلک شارک 5 پرو در کنار مدل استاندارد این گوشی معرفی گردید. این گوشی گیمینگ از نمایشگر 6.67 اینچی با رزولوشن 1080p بهره می برد و مجهز به چیپست اسنپدراگون 8 نسل 1 است. باتری نهاده شده در آن 4650 میلی آمپر ساعت ظرفیت دارد و با سرعت 120 واتی شارژ می گردد.

گوشی های گیمینگ معمولا از نظر دوربین حرف زیادی برای گفتن ندارند اما این گوشی دارای دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی است و در کنار آن اولترا واید 13 مگاپیکسلی و تله فوتو 5 مگاپیکسلی واقع شده است. بنابراین در کنار اجرای بازی، می تواند عکس های مجذوب کنندهی را هم ثبت کند.

مدل پرو با قیمت 719 دلار راهی بازار شده ولی کاربرانی که نمی خواهند چنین مبلغی بپردارند، می توانند مدل استاندارد را با پرداخت 469 دلار خریداری نمایند. این گوشی هم از نظر نمایشگر تفاوتی با مدل پرو ندارد ولی برای چیپست از اسنپدراگون 870 بهره می برد. بعلاوه باید به 64 مگاپیکسلی بودن دوربین اصلی اشاره کنیم.

بدترین - شیائومی می A2

یکی از دلایل پیروزیت شیائومی این است که گوشی های مجذوب کنندهی با قیمت های متنوع برای انواع سلایق فراوری می نماید. یکی از این گوشی ها شیائومی می A2 بود که در تابستان 2018 با قیمت کمتر از 300 دلار عرضه شد. اما متاسفانه این گوشی مسائل زیادی داشت و مثلا می توانیم به هنگ کردن های متعدد، سرعت پایین، مسائل سنسور ها و دیگر موارد اشاره کنیم.

این گوشی از نمایشگر 5.99 اینچی با رزولوشن 1080p استفاده می نماید و باتری آن 3000 میلی آمپر ساعت ظرفیت دارد. در پنل پشتی آن شاهد دوربین اصلی 20 مگاپیکسلی به همراه دوربین 12 مگاپیکسلی هستیم و برای عکس های سلفی هم یک دوربین 20 مگاپیکسلی در نظر گرفته شده بود. اسنپدراگون 660 وظیفه انجام پردازش ها را بر عهده دارد و حداکثر 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی ارائه می داد. اما در نهایت همانطور که گفتیم، این گوشی به علت مسائل متعددی که داشت، به یک شکست برای شیائومی تبدیل شد.

بدترین - ردمی نوت 2

در سال 2015 ردمی نوت 2 معرفی گردید. این گوشی از نمایشگر 5.5 اینچی بهره می برد که در حال حاضر برای گوشی های سری ردمی نوت مقدار بسیار کوچکی محسوب می گردد. رزولوشن این نمایشگر 1080p بود و ظرفیت باتری به 3060 میلی آمپر ساعت می رسید. قلب تپنده آن چیپست Helio X10 مدیاتک بود و دوربین اصلی از سنسور 13 مگایپکسلی بهره می برد. بعلاوه باید به رم 2 گیگابایتی و حافظه داخلی 32 گیگابایتی اشاره کنیم.

اگرچه در نگاه اول این گوشی بسیار مجذوب کننده به نظر می رسید، اما دو مشکل اصلی داشت. یک اینکه به صورت ناگهانی هنگ می کرد و دو اینکه باتری بسیار ضعیفی داشت. علاوه بر این کاربران مختلف از مسائل مربوط به داغ شدن بیش از حد و از دادن اطلاعات هم خبر می دادند. بنابراین این گوشی به یکی از مهم ترین شکست های شیائومی در بازار موبایل تبدیل شد.

بدترین - شیائومی می 8

سری شیائومی می 8 از گوشی های زیادی تشکیل شده که این گوشی ها به علت شباهت به آیفون X سروصدای زیادی ایجاد کردند. مدل استاندارد این خانواده یعنی شیائومی می 8 با نمایشگر 6.21 اینچی مبتنی بر رزولوشن 1080p ارائه شد و قلب تپنده آن اسنپدراگون 845 بود. ظرفیت باتری 3400 میلی آمپر ساعت بود و سرعت شارژ به 18 وات می رسید. در پنل پشتی آن دو دوربین 12 مگاپیکسلی قرار داشت و دوربین سلفی هم مجهز به سنسور 20 مگاپیکسلی بود.

این گوشی که به عنوان آیفون دنیای اندروید مطرح شد، در زمینه ی آمار فروش بسیار پیروز ظاهر شد. اما این گوشی نشان دهنده بحران و عدم قطعیت در برند شیائومی بود. در واقع در آن موقع بعضی کارشناسان بر این باور بودند که فروش بالای این گوشی تا حد زیادی به علت شباهت زیادی به آیفون بود.

بدترین - پوکو M3

شیائومی در سال 2020 از گوشی پوکو M3 با قیمت بسیار پایین 179 دلار رونمایی کرد. کاربران با پرداخت این مبلغ با نمایشگر 6.53 اینچی، نمایشگر 1080p، اسنپدراگون 662 و باتری غول پیکر 6000 میلی آمپر ساعتی روبرو می شوند. بعلاوه باید به بهره گیری از دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی اشاره کنیم. در حقیقت این گوشی آنچنان مورد توجه نهاده شد که در 30 دقیقه نخست پس از عرضه، 70 هزار واحد از آن به فروش رفت.

اما کمی پس از عرضه، کاربران زیادی گزارش دادند که این گوشی به طور ناگهانی خاموش می گردد و دیگر نمی توانند آن را روشن نمایند. به طور تعیین، این اتفاق بعد از آپدیت این گوشی به MIUI 12 رخ می داد. ظاهرا به علت مشکل در فریم ور این گوشی، کاربران با این مشکل روبرو می شدند. به علت همین مشکل، شیائومی با نقدها گسترده ای روبرو شد و پوکو M3 نتوانست به یکی از گوشی های پیروز شیائومی تبدیل گردد.

بدترین - شیائومی می میکس آلفا

اگرچه معمولا شیائومی در زمینه گوشی های گران قیمت مرتکب اشتباه بزرگی نشده، اما در این مورد باید می میکس آلفا را به عنوان یکی از شکست های این شرکت در نظر بگیریم. این گوشی در ابتدا یک مدل مفهومی بود که مانند دیگر گوشی های این چنینی، توان شیائومی در زمینه ساخت گوشی های هوشمند نوآورانه را به رخ رقبا می کشید. همانطور که در تصویر بالا می توانید ببینید، یک نمایشگر خمیده در کنار پنل جلویی، بخش قابل توجهی از پنل پشتی را هم پوشانده بود. اما این گوشی در نهایت مناسب استفاده روزمره نبود.

این گوشی مجهز به نمایشگر 7.92 اینچی با رزولوشن 2088p بود و اسنپدراگون 855 پلاس به عنوان قلب تپنده آن انجام وظیفه می کرد. بعلاوه باید به دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی، تله فوتو 12 مگاپیکسلی و اولترا واید 20 مگاپیکسلی اشاره کنیم. شیائومی قصد داشت این گوشی را در سال 2019 راهی بازار کند ولی به علت چالش های مربوط به فراوری آن، شکست را پذیرفت و خاطرنشان کرد که این گوشی به دست کاربران نمی رسد. باید خاطرنشان کنیم معمولا هر ساله چند گوشی مفهومی معرفی می گردد ولی هیچکدام از این شرکت ها وعده تعیینی را برای عرضه این گوشی ها ارائه نمی دهند. در این مورد شیائومی قصد داشت بلندپروازی کند که در این کار با شکست روبرو شد.

منبع: SlashGear

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 19 آبان 1401 بروزرسانی: 19 آبان 1401 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 2235

به "با 10 تا از برترین و بدترین گوشی های شیائومی آشنا شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با 10 تا از برترین و بدترین گوشی های شیائومی آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید