برترین اپلیکیشن های to do list؛ برنامه ریزی سریع و آسان

به گزارش فروشگاه کوچک، اگر شما هم بعد از گذراندن یک روز سخت و پر مشغله متوجه می شوید که بعضی از کار هایتان را فراموش نموده اید یا همواره در به خاطر سپردن ددلاین های مهم با مشکل روبرو می شوید، پیشنهاد می کنم برای یک بار هم که شده از اپلیکیشن های to do list بهره ببرید. برترین اپلیکیشن های to do list یا همان اپلیکیشن های لیست انجام کار، یکی از پر هوادار ترین ابزار های دیجیتالی در دنیای پر سرعت و پر دیتای امروز به شمار می روند که با تهیه لیستی از کار هایمان، دسته بندی و یاد آوری قرار های مهم به ما یاری می نمایند تا با با نظم بیشتری به انجام فعالیت هایمان بپردازیم و بتوانیم روزانه برنامه ریزی کنیم تا وقت و انرژیمان را مدیریت کنیم.

برترین اپلیکیشن های to do list؛ برنامه ریزی سریع و آسان

اگر به موضوعات آموزشی و توسعه فردی علاقه مند هستید، خواندن نوشته های برترین اپلیکیشن های بدنسازی، یادگیری زبان با هوش مصنوعی و اپلیکیشن های آموزش آشپزی خالی از لطف نیست. در واقع اپلیکیشن های to do list می توانند به عنوان یک دستیار شخصی عمل نموده و با ایجاد نظم ذهنی، کاهش استرس و افزایش تمرکز انجام فعالیت های روزانه را برای شما لذت بخش تر نمایند. برای این منظور، اپلیکیشن های بسیار متنوعی طراحی شده اند که باید با توجه به احتیاج های خاص خود تان آن ها را امتحان کنید تا بتوانید برترین اپلیکیشن های to do list را پیدا کنید. برای مثال بعضی از این اپلیکیشن ها طراحی ساده و مینیمال دارند، در حالی که بعضی دیگر با امکانات پیشرفته تری مانند زمان بندی، همکاری تیمی، امکان یادداشت برداری و تحلیل فعالیت همراه شده اند.

در ادامه این نوشته، به برترین اپلیکیشن های to do list اشاره می گردد که می توانید با توجه به فعالیت مورد نظر خود و بعلاوه علایق خود آن ها را انتخاب کنید و دیگر نگران به خاطر سپردن امور نباشید.

برترین اپلیکیشن های to do list؛ Microsoft To Do

یکی از برترین اپلیکیشن ها برای انجام امور روزانه و مدیریت آن ها برنامه Microsoft To Do است. این اپلیکیشن رایگان است و با طراحی ساده و کاربر پسند خود، شما را در مدیرت امور روزانه تان یاری می دهد.

این برنامه با حساب کاربری مایکروسافت همگام می گردد و می توانید فهرست طراحی شده و اطلاعات خود را به وسیله این حساب به دیگر دستگاه ها مانند لپ تاپ و گوشی منتقل کنید. به وسیله این اپلیکیشن می توانید به تهیه فهرست های مختلف برای انجام امور، اولویت بندی و تنظیم یادآور ها بپردازید. از مزایای مهم دیگر این اپلیکیشن همگام شدن با سایرمحصولات مایکروسافت برای مثال one note و calendar است. بعلاوه در این برنامه قابلیت تقسیم کار های بزرگ به مراحل کوچک تر وجود دارد تا انجام امور برای شما تهسیل گردد.

استفاده از این اپلیکیشن بسیار ساده است و بعد از ثبت نام و یا ورود به حساب کاربری، امکان ایجاد فهرست برای شما فراهم می گردد واز قسمت Myday می توانید برای هر روز برنامه بریزید و یادآور مشخص کنید. هر تغییری که ایجاد کنید به صورت اتوماتیک با سایر دستگاه های متصل همگام سازی می گردد. البته از جمله محدودیت های جزئی این برنامه می توان به عدم امکان همکاری تیمی و بعضی امکانات پیشرفته اشاره نمود.

برترین اپلیکیشن های to do list؛ Google Keep

یکی دیگر از اپلیکیشن های معروف برای یادداشت برداری، دسته بندی و مدیریت کار های روزانه را ممکن می نماید، Google Keep است. این اپلیکیشن هم به صورت رایگان عرضه شده است و به وسیله حساب کاربری گوگل با تمام دستگاه های کاربران همگام سازی می گردد.

این برنامه رابط کاربری ساده ای را ارائه می دهد و می توانید به راحتی یادداشت ایجاد کنید و یادآور تنظیم کنید. بعلاوه امکان افزودن چک فهرست و یادداشت های عکس دار و صوتی هم در این برنامه وجود دارد تا بتوانید به روش های مختلف وقایع را ثبت کنید.برچسب ها و رنگ های مختلف موجود در برنامه دسته بندی کار ها را تسهیل می نماید تا سریع تر بتوانید به اطلاعاتتان دست پیدا کنید.

یکی از جالب ترین ویژگی های این برنامه یادداشت های مکانی است، یعنی شما می توانید مکان و یا فروشگاهی را در برنامه وارد کنید تا در صورت رفتن به آن جا فهرست خاص و یا فهرست خرید تان را یادآوری کند. افزون بر این، می توانید یادداشت های طولانی خود را به گوگل داک منتقل کنید تا پردازش آن ها راحت تر باشد.

کار کردن با این برنامه هم بسیار راحت است. پس از نصب اپلیکیشن و ورود به حساب گوگل، می توانید به راحتی آغاز به ایجاد یادداشت های متنی، چک فهرست ها و تصاویر کنید. برای یادآوری کارها یا مکان ها، می توانید از ویژگی تنظیم یادآور استفاده کنید.بعلاوه به منظور بهینه کردن فهرست ها از تگ و یا رنگ های مختلف استفاده کنید. شاید تنها محدودیت این برنامه این باشد که بیشتر برای یادداشت های سریع و وظایف ساده طراحی شده و برای پروژه های بزرگ و پیچیده گزینه مناسبی نیست.

برترین اپلیکیشن های to do list؛ TickTick

TickTick هم یکی دیگر از گزینه های انتخابی به عنوان برترین اپلیکیشن های to do list است. این برنامه با ایجاد طراحی زیبا و امکانات جامع خود برای سازمان دهی دقیق کار ها پیشنهاد می گردد. این برنامه به دو صورت رایگان و پریمیوم عرضه شده است که نسخه پریمیوم آن امکانات بیشتری ارائه می دهد. با این حال نسخه رایگان آن هم برای مدیریت وظایف شخصی و روز مره کافی است. در این برنامه می توانید کار های خود را اولویت بندی و زمان بندی کنید و با تنظیم یادآور و اعلان از انجام امور مختلف غافل نشوید.

یکی از امکانات جالب این برنامه ردیابی عادت هاست. این ویژگی به شما اجازه می دهد تا عادات روزانه خود را پیگیری کنید و با ایجاد روتین های منظم، بهره وری خود را افزایش دهید. در نسخه پولی کاربران می توانند وظایف را با دیگران به اشتراک بگذارند و به صورت تیمی بر روی پروژه ها کار نمایند. بعلاوه استفاده از بعضی تم های خاص تنها در نسخه پولی امکان پذیر است.

برای استفاده از این اپلیکیشن، بعد از نصب و ایجاد حساب کاربری، آغاز به ایجاد فهرست های مختلف کنید. رابط کاربری ساده آن به شما این امکان را می دهد که به سرعت وظایف را اضافه نموده و برای هر کدام زمان سررسید، یادآور، و اولویت بندی مشخص کنید. یکی از بزرگ ترین محدودیت های این برنامه محدودیت تعداد فهرست ها در نسخه رایگان است که برای افرادی که قصد افزودن فهرست های مختلف و طولانی دارند، پیشنهاد نمی گردد.

برترین اپلیکیشن های to do list؛ Any do

یکی دیگر از اپلیکیشن های نام آشنا برای مدیریت و برنامه ریزی کار ها Any do است. این برنامه هم در دو نسخه رایگان و پریمیوم تنظیم سده است که با توجه به امکانات متنوع نسخه رایگان آن کار کاربران عادی را راه بیندازد. اما اگر قصد استفاده از تمام امکانات برنامه مانند تم های سفارشی، یادآورهای پیشرفته و همکاری تیمی را دارید، نسخه پولی پیشنهاد می گردد.

در این برنامه یک تقویم داخلی وجود دارد که یاری می نماید وظایف خود را به صورت دقیق در تقویم روزانه و هفتگی وارد کنید. بعلاوه فهرست های تهیه شده در Any do با تمام دستگاه های شما به صورت اتوماتیک همگام سازی می گردد. ویجت صفحه نمایش به شما امکان می دهد که فهرست وظایف و برنامه های خود را مستقیما روی صفحه نمایش گوشی مشاهد کنید و به سرعت به آن ها دسترسی پیدا کنید.

امکان افزودن وظایف با استفاده از صدا هم به شما یاری می نماید به سرعت از کار ها بدون تایپ کردن فهرست تهیه کنید. در این برنامه هم یادآور مکانی وجود دارد. پس از نصب اپلیکیشن، می توانید به وسیله رابط کاربری ساده و کاربرپسند، فهرست های نوی برای خود ایجاد کنید و با استفاده از تقویم داخلی، برنامه های خود را بهتر مدیریت کنید. این اپلیکیشن هم برای کار های پیچیده پیشنهاد نمی گردد.

برترین اپلیکیشن های to do list؛ Trello

Trello یکی از محبوب ترین اپلیکیشن ها برای مدیریت کار ها و تهیه فهرست است. از مهم ترین مزیت های این برنامه امکان مدیریت تیمی و پروژه های گرهی است که به صورت رایگان در دسترس واقع شده است، اگرچه در نسخه پریمیوم امکانات بیشتری ارائه می گردد. اساس این برنامه روش مدیریت کانبان است و با وجود برد های مختلف به راحتی می توانید پروژهای ایجاد کنید و فهرست کار ها را به آن بیفزایید.

در هر فهرست می توانید کارت های وظایف، یادداشت و فایل اضافه کنید و آن را در ستون های فهرست وظایف، در حال اجرا و تکمیل شده قرار دهید. می توانیداین کارت ها را با دیگر اعضای تیم به اشتراک بگذارید و وظایف را به افراد مختلف اختصاص دهید. Trello با دیگر اپلیکیشن ها مانند گوگل درایو و دراپ باکس می تواند همگام گردد. قابلیت افزودن افزونه های مختلف مانند تقویم، نظرسنجی و گزارش دهی هم وجود دارد که در نسخه پریمیوم گسترده تر هستند.

Habitica

اگر قصد تغییر عادت و یا افزودن یک عادت نو را دارید، می توانید از برنامه جالب و فانتزی Habitica استفاده کنید. این برنامه به گونه ای طراحی شده است که با انجام کار های روزمره و ایجاد عادات مثبت و روتین، شخصیت خود را در بازی تقویت می کنید، ماموریت ها را کامل می کنید و پاداش دریافت می کنید.

اگرچه تمام امکانات در نسخه پولی ارائه می گردد، اما نسخه رایگان هم قابلیت های خوبی را به نمایش می گذارد. در این برنامه در راستای هدف تان ماموریت هایی ایجاد می گردد و با انجام آن ها سطح تان بالا تر می رود و در صورت انجام ندادن آن ها نمره منفی دریافت می کنید. یکی از منحصر به فرد ترین قابلیت های این برنامه اشتراک ماموریت ها با دوستان تان است که می توانید به صورت شریکی آن را انجام دهید و دشمنانتان را شکست دهید. بعلاوه می توانید فهرست های کاری و اهداف کوتاه مدت و بلندمدت ایجاد کنید و بر اساس انجام وظایف امتیاز بگیرید.

پس از ثبت نام و ایجاد شخصیت، شما می توانید فهرست کارها و عادات روزانه خود را تنظیم کنید. به مرور زمان، با تقویت شخصیت خود به وسیله انجام وظایف و اهداف، سطح خود را بالا می برید و دستاوردهای نوی کسب می کنید. این برنامه برای ایجاد انگیزه و تبدیل وظایف روزمره به یک بازی و چالش طراحی شده است که باعث می گردد انجام کار ها برایتان لذت بخش تر گردد و از روتین های تکراری و کسل نماینده خارج شوید. این برنامه برای انجام عادات روزانه طراحی شده است و برای پروژه های پیچیده و یا کسانی که حوصله بازی ندارند، مناسب نیست.

Notion

اگر در پی یک اپلیکیشن قدرتمند و همه فن حریف برای انجام کار ها و بعلاوه پروژه های پیچیده می شد، Notion یکی از برترین پیشنهادات است. بیشتر قابلیت های Notion در نسخه رایگان آن وجود دارد، ولی بعضی امکانات مانند فضای ذخیره سازی نامحدود و همکاری پیشرفته در نسخه پریمیوم دیده می گردد. این برنامه رابط کاربری ساده و مینیمالی دارد و در عین حال قابلیت های پیشرفته ای ارائه می دهد که توجه کاربران زیادی را به خود جلب نموده است.

دراین برنامه شما می توانید انواع مختلفی از محتوا مانند متن، فهرست، جدول و تصاویر اضافه کنید و آن را در یک فضای کاری سازمان دهی کنید. بلوک های مختلفی مانند متن، فهرست، جداول و غیره می توانند برای یاری به این سازماندهی اضافه شوند. از مهم ترین قابلیت های این برنام امکان همکاری تیمی است که به سادگی می توانید با دیگر افراد به صورت هم زمان روی یک پروژه کار کنید.

این برنامه با گوگل درایو و بسیاری دیگر از سرویس های مرسوم هم گام می گردد و به وسیله دستگاه های مختلف می توانید به آن دسترسی پیدا کنید. امکان دارد برای کاربران نو در ابتدا یادگیری و استفاده از امکانات این برنامه پیچیده باشد، اما با صرف زمان کمی شما هم به یکی از علاقه مندان این برنامه تبدیل خواهید شد.

Asana

یکی دیگر از ایپلیکشن های کاربردی برای مدیریت پروژه ها، انجام وظایف و کار های روزمره، Asana است. این برنامه به شما امکان می دهد تا کارها و پروژه های مختلف را پیگیری کنید، وظایف را به اعضای تیم اختصاص دهید و تمام مراحل پروژه را در یک محیط ساده دنبال کنید. این برنامه هم در دو نسخه رایگان و پریمیوم عرضه است که نسخه پریمیوم آن برای انجام پروژه های بزرگ و شرکت ها پیشنهاد می گردد.

استفاده از تقویم و زمان بندی کار ها از دیگر مزایای این اپلیکیشن است و فهرست کار ها به دو صورت ردیفی و یا در یک خط زمانی (نمای کانبان) قابل نمایش است. این برنامه با دیگر برنامه ها مانند گوگل درایو و دراپ باکس همگام می گردد و به صورت تیمی می توانید پروژه ها را به وسیله این برنامه انجام دهید. گزارش دهی امور هم قابلیت پیگیری پروژ ها و درصد پیشرفت کار را نشان می دهد.

Remember The Milk

یکی از قدیمی ترین و ساده ترین ابزار های مدیریت وظایف و برنامه ریزی Remember The Milk است. این اپلیکیشن با طراحی فهرست های کار به صورت ساده و کارآمد امکان مدیریت کار های روزمره، پروژه ها و یا اهداف بلند مدت را ممکن می نماید. در این برنامه امکان مشخص تاریخ های مختلف برای هر کار و دریافت یادآوری ها به وسیله ایمیل، پیامک، یا نوتیفیکیشن های اپلیکیشن وجود دارد و با دسته بندی کاری های خود به وسیله برچسب ها می توانید راحت تر به آن ها دسترسی پیدا کنید.

با استفاده از جستجو هوشمند و فیلتر کردن وظایف بر اساس تاریخ، برچسب ها و اولویت سازماندهی بهتری بر کار ها خواهید داشت. بعلاوه امکان کار تیمی و تخصیص وظایف به اعضا تیم در این برنامه وجود دارد. بعد از نصب و ثبت نام به صفحه اصلی برنامه وارد خواهید شد که با زدن روی گزینه اضافه کردن وظیفه می توانید کار های خود را به آن وارد نموده و براساس اولویت، زمان و موضوع دسته بندی کنید.

Things 3

یکی از برترین اپلیکیشن های برنامه ریزی و تهیه فهرست کار ها برای کاربران آیفون، آیپد و مک Things 3 است. این برنامه به علت طراحی زیبا و کاربر پسند آن بسیار مورد توجه قرار گرفته است و برای انجام وظایف روزانه، پروژه ها و اهداف بلندمدت پیشنهاد می گردد.

در این برنامه می توانید پروژه های بزرگ خود را به دسته های مختلف طبقه بندی کنید تا انجام آن ها راحت تر گردد و با نظم بهتری صورت بگیرد. این برنامه دارای یک تقویم داخلی است که به شما اجازه برنامه ریزی روزانه، هفتگی و ماهانه را می دهد. بعلاوه امکان تنظیم یادآور هم وجود دارد و به وسیله آیکلود با تمام دستگاه های اپل شما هم گام می گردد.

بعد از نصب در قسمت وظایف نو می توانید کار های خود را وارد کنید و در نمای امروز این برنامه می توانید وظایف مربوط به همان امروز را مشاهده کنید. متاسفانه این برنام به صورت پولی عرضه می گردد و باید برای استفاده از امکانات آن هزینه پرداخت نموده یا از نسخه های کرک شده استفاده کنید.

Checklist

Checklist یک برنامه کارآمد و ساده است که برای انجام دادن کار ها، تنظیم یادآور ها و مدیریت فعالیت ها پیشنهاد می گردد. این برنامه با قابلیت ایجاد چک فهرست به انجام کار هایتان نظم می بخشد و سادگی برنامه استفاده از آن را ساده و سریع نموده است. به راحتی می توانید چک فهرست خود را با دیگران به اشتراک بگذارید. برای مثال می توانید فهرست خرید خانه را با همسر تان شیر کنید تا راحت تر بتوانید خرید هایتان را انجام دهید.

این برنامه قالب های آماده ای مانند فهرست خرید، سفر و … را ارائه نموده است که به سرعت می توانید از آن ها استفاده کنید. این برنامه کاملا رایگان است و اگر در پی یک برنامه ساده و سریع برای کار های روزمره خود هستید و قصد انجام پروژه های پیچیده را ندارید، Checklist می توانید یکی از برترین اپلیکیشن های to do list پیشنهادی باشد.

Quire

اپلیکیشن Quire هم یکی دیگر از گزینه های پیشنهادی روی میز به عنوان برنامه مدیریت پروژه و تهیه فهرست وظایف است. این برنامه انجام پروژه های پیچیده و گروهی مناسب است که به شیوه ای ساده و در عین حال قدرتمند به مدیریت برنامه ها می پردازد. در این برنامه امکان تهیه فهرست و تقسیم بندی وظایف، اشتراک گذاری با سایر اعضای تیم و تخصیص وظایف وجود دارد که به صورت کانبان مرتب می شوند.

این برنامه با سایر برنامه ها مانند گیت هاب، گوگل درایو و اسلک یکپارچه می گردد و می توانید کار ها را اولویت بندی کنید و به آن ها زمان اختصاص دهید. امکان گزارش گیری از کار ها بررسی عملکرد پروژه ها را تسهیل می نماید. بیشتر قابلیت های این برنامه رایگان هستند، اما امکانات پیشرفته احتیاج به پرداخت هزینه دارند.

برترین اپلیکیشن های to do list ؛ سخن پایانی

اگرچه اپلیکیشن های متعددی معرفی شدند، اما انتخاب برترین اپلیکیشن های to do list به احتیاج، سلیقه و سبک زندگی شما بستگی دارد. برای مثال بعضی از این اپلیکیشن ها برای انجام امور درسی بهتر هستند که می تواند به گزینه ای برای دانش آموزان و دانشجویان بدل گردد، در حالیکه بعضی برای انجام خرید های روزانه و انجام امور روزمره بهینه شده اند. امیدوارم از قدرت این برنامه ها برای رسیدن به اهداف خود استفاده کنید و اجازه دهید تا زندگی تان را به سمت نظم و موفقیت راهنمایی نمایند. اگر قصد یادگیری زبان دیگری را دارید، مطالب برترین اپلیکیشن برای یادگیری زبان فرانسه و برترین اپلیکیشن های آموزش زبان انگلیسی می توانند به شما یاری نمایند.

منبع:

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 24 مهر 1403 بروزرسانی: 24 مهر 1403 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 2411

به "برترین اپلیکیشن های to do list؛ برنامه ریزی سریع و آسان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین اپلیکیشن های to do list؛ برنامه ریزی سریع و آسان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید