توربینهای گازی 6 تن آلودگی فراوری می نمایند، فناوری نانو به یاری آمد

به گزارش فروشگاه کوچک، به گزارش خبرنگاران به نقل از ستاد توسعه فناوری نانو، محمدجواد فروندی، مدیر طراحی محصولات و فراوری نانوالیاف یک شرکت دانش بنیان درباره تاثیر نانوفیلترهای این شرکت در کاهش آلودگی هوا گفت: در یک منطقه متوسط از نظر آلودگی به ازای هر توربین گازی، هر سال تا شش تُن آلودگی وارد محیط می گردد که استفاده از نانوفیلترهای این شرکت به کاهش این آلودگی یاری شایانی نموده است.

توربینهای گازی 6 تن آلودگی فراوری می نمایند، فناوری نانو به یاری آمد

به گفته فروندی، این شرکت به واسطه استفاده از نانوالیاف در محصولات خود پیروز به دریافت عنوان دانش بنیانی شده است.

مدیر طراحی شرکت ادامه داد:استفاده از نانوالیاف موجب شده تا فیلترهای این شرکت توان جداسازی ذرات با ابعاد کوچکتری را داشته باشد؛ در واقع ذراتی که پیش از این از فیلترهای معمولی عبور می کرد و در موتور خودرو رسوب می کرد یا وارد ریه افراد می شد، در فیلترهای نانویی به دام می افتند که این به معنای تصفیه کارآمدتر هوا یا سیال عبوری از فیلتر است.

وی خاطر نشان کرد: استفاده از نانوالیاف در این فیلترها موجب شده تا منافذ موجود در این فیلترها نانومتری شده و طیف گسترده تری از ذرات را به دام بیاندازد.

فرورندی بیان کرد: مهم ترین اثر فیلترهای هوای احتراق نانو، کاهش ورود ذرات معلق زیر یک میکرون به محیط است که این محیط می تواند کابین هواپیما، موتورخودرو، نیروگاه و حتی سیستم تنفسی انسان باشد. این به نوبه خود باعث کاهش هزینه تعمیرات، سوخت و نگهداری نیز می گردد.

مدیر طراحی شرکت ادامه داد: مزیت دیگر استفاده از این نوع فیلترها کاهش میانگین افت فشار برای دستگاه مصرف کننده در طول استفاده است که این مزیت به طولانی شدن عمر فیلتر یاری نموده و ظرفیت غبارگیری افزایش پیدا می نماید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 10 تیر 1400 بروزرسانی: 10 تیر 1400 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 1759

به "توربینهای گازی 6 تن آلودگی فراوری می نمایند، فناوری نانو به یاری آمد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توربینهای گازی 6 تن آلودگی فراوری می نمایند، فناوری نانو به یاری آمد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید