توسعه پایدار بدون توجه به خاک ممکن نیست

به گزارش فروشگاه کوچک، مدیرکل حفاظت محیط زیست بوشهر گفت: توسعه پایدار بدون اهمیت دادن به خاک امکان پذیر نیست و بر همین اساس، قانون حفاظت از خاک داریم.

توسعه پایدار بدون توجه به خاک ممکن نیست

به گزارش خبرنگاران از بوشهر، امروز 14 آذر مصادف با 5 دسامبر، روز جهانی خاک است. شعار سال جاری این روز تاکید بر جلوگیری از شوری و افزایش بهره وری خاک اعلام شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر می گوید: خاک، یکی از عوامل محل زیستگاه ها و اکوسیستم ها به شمار می رود و حیات بسیاری از گونه ها از خاک شروع می گردد.

فرهاد قلی نژاد اضافه نمود: با توجه به این که توسعه پایدار بدون اهمیت دادن به خاک امکان پذیر نیست، قانون حفاظت از خاک تصویب شده و در آن وظایف و مسئولیت های سازمان حفاظت محیط زیست و دیگر دستگاه های اجرایی در قبال نگهداری خاک معین شده است.

او ادامه داد: به طور معین، وظیفه اصلی سازمان حفاظت محیط زیست در این قانون، جلوگیری از آلودگی خاک، شناسایی دلایل و عوامل آلودگی های خاک، ارزیابی اندازه آلودگی ها و مشخص مهلت برای پاکسازی آلودگی های خاک است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست بوشهر مطرح نمود: طبق قانون حفاظت از خاک، در صورتی که آلوده نمایندگان خاک، به مهلت های قانونی برای پاکسازی توجه ننمایند، به مراجع قضائی معرفی خواهند شد.

قلی نژاد از مردم خواست مسئولیت پذیری بیشتر موارد حفاظت از خاک را رعایت نمایند.

ک

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 26 دی 1400 بروزرسانی: 26 دی 1400 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 1998

به "توسعه پایدار بدون توجه به خاک ممکن نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توسعه پایدار بدون توجه به خاک ممکن نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید