تور کوبا: جوسون، پارکی که برای دیدنش باید تا کوبا بروید!

به گزارش فروشگاه کوچک، پارک جوسون در کوبا

اگر در کوبا در پی ساحل و دریا هستید هیچ جا بهتر از ساحل وارادرو نیست، ساحلی که در 140 کیلومتری شرق هاوانا قرار گرفته و 20 کیلومتر ساحل رویایی با شن های سفید دارد. اگر فکر می کنید اینجا فقط ساحل دارد اشتباه می کنید چون وجود جاذبه های دیگری مثل دلفیناریوم، پارک زیر آبی، موزه، پارک بوم شناختی، غار ساتورنو و البته پارک جوسون آن را به منطقه توریستی بی عیب و نقص تبدیل نموده است. حالا از میان جاذبه های مهم این منطقه تفریحی و ساحلی می خواهیم به سراغ پارک جوسون (Josone Park) برویم و کمی درباره آن حرف بزنیم، در ادامه خبرنگاران را همراهی کنید.

تور کوبا: جوسون، پارکی که برای دیدنش باید تا کوبا بروید!

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کوبا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کوبا از هاوانا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

اگر ساعت های زیادی را در ساحل بودید و می خواهید به جایی متفاوت بروید پارک جوسون انتخاب هیجان انگیزی است، پارکی که با بیش از 500 هزار بازدیدنماینده در سال یکی از محبوب ترین جاذبه های وارادرو است. این پارک 9 هکتاری در سال 1940 در مرکز وارادرو درست شد و در همان زمان هم آنقدر خوش آب و هوا و بهشتی بود که یکی از کارخانه دارهای پولدار کوبایی در آن برای همسرش یک عمارت بزرگ درست کرد. در این پارک فضایی آرام و زیبا، درختان انبوه و استوایی، پرندگان رنگارنگ، دریاچه مصنوعی دلفریب، استخر، زمین بازی برای بچه ها، سالن بولینگ، زمین مینی گلف و قایق سواری در انتظارتان است. این ترکیب مجذوب نماینده این پارک را تبدیل به یکی از محبوب ترین جاذبه های این شهر نموده است به طوری که کمتر گردشگری پیدا می گردد که تا وارادرو برود و سری به پارک جوسون نزند.

این پارک درست در قلب شهر واقع شده است و هر کسی که به وارادرو می رود باید آن را در فهرست جاذبه های معروف شهر قرار دهد. همین که به داخل این پارک می روید و چشمتان به باغ های دیدنیی اش می افتد می فهمید که چرا این پارک تا این حد محبوب شده است. قدم زدن در مسیرهایی که اطرافش را درختان نخل در برگرفته و از دل فضای سبز و باغ ها می گذرد و دیدنی گل های استوایی که در جای جای پارک سبز شده اند شما را مملوء از آرامشی وصف ناپذیر می نماید. این پناهگاه امن و آرام مطمئنا محل زندگی پرندگان زیادی هم شده است که صدای آواز و چهچهه آن ها فضای پارک را دلنشین تر می نماید. خیلی از گردشگران فقط به قدم زدن در میان باغ های این پارک راضی می شوند، خیلی ها هم دوست دارند که بر روی نیمکت ها بنشینند و گردشگر ها و دیگران را دیدن نمایند اما شما اگر می خواهید تفریحی متفاوت را امتحان کنید قایق سواری، گلف بازی و شترسواری می تواند گزینه های مناسبی باشد. توانایی و مهارت گلف بازی خودتان را با رفتن به زمین مینیاتوری گلف محک بزنید و برای شنایی لذت بخش به استخر پارک بروید. از آنجایی که این پارک یک جاذبه گردشگری معروف است در قسمت های مختلف آن فروشنده هایی هستند که صنایع دستی کوبا را به عنوان سوغاتی به گردشگر ها می فروشند.

این پارک با درختان سرسبز و گل های استوایی دریاچه کوچکی دارد که پرندگان عاشقش هستند. نشستن در کنار دریاچه و لذت بردن از آرامش وصف نشدنی و بعلاوه دیدنی قوها، اردک ها و فلامینگوها بر روی آب چیزی است که می تواند ساعت ها در کنار دریاچه میخکوبتان می نماید. می توانید پس از مدتی دیدن در دریاچه قایق سواری کنید، یک قایق پدالی کرایه کنید، به دریاچه بزنید و پرندگانی که بر روی آب شناور هستند را از نزدیک ببینید. در کنار آب غذاخوری هایی هم هست که میز و جایگاه های خود را در بیرون چیده اند تا هم غذا میل کنید و هم چشم اندازهای رویایی دریاچه را دیدن کنید. پیشنهاد ما این است که اگر تشنه شدید از بوفه های موجود در پارک یک لیوان آب نیشکر خریداری کنید.

چمن کاری ها و گل کاری های پارک هم دیدنیی ست؛ چمن هایی که مثل قابی در زیر درختان نخل هستند و گل هایی با رنگ های بنفش روشن هر لحظه وسوسه تان می نمایند که دوربین تان را در بیاورید و در کنار این همه زیبایی های طبیعی عکس هایی مجذوب نماینده بیندازید. با قدم زدن در پارک گردشگر های زیادی را می بینید که به هیچ عنوان پس زمینه های رویایی این پارک را از دست نمی دهند و در حالی که ژست گرفته اند منتظرند تا عکاس از آن ها عکس بیندازد. مطمئنا پس از ساعتی گشت و گذار در پارک گرسنه تان می گردد و دلتان می خواهد یک غذای اصیل کوبایی را امتحان کنید در پارک 4 رستوران مختلف هست که در صورت گرسنگی می توانید روی غذاهای خوشمزه اش حساب کنید. پیکنیک گرفتن در این پارک هم می توانید مجذوب نماینده باشد؛ با خودتان آب و غذا ببرید و ناهار ظهر را در این طبیعت بهشتی میل کنید.

پارک شب ها تا نیمه شب باز است و پر از هیاهو! پخش موسیقی های زنده که صدای آن هر لحظه به گوش می رسد آنقدر لذتبخش است که هیچ کس دلش نمی خواهد به این زودی ها دل از این پارک بکند و همه می خواهند تا پاسی از شب را در پارک بمانند. این پارک زیبا و آرام در جایی متفاوت از ساحل فرصت پیاده روی، دیدنی پرندگان و گیاهان، گوش دادن به موسیقی سنتی و خوردن خوراکی های خوشمزه در زیر سایه درختان را برایتان فراهم می نماید. این پارک از هتل ها و مهمان خانه های وارادرو 25 دقیقه رانندگی فاصله دارد، هر روز تا نیمه شب باز است و هزینه ورودی هم ندارد.

منبع: expedia.ca

منبع: الی گشت
انتشار: 28 اسفند 1400 بروزرسانی: 28 اسفند 1400 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 2064

به "تور کوبا: جوسون، پارکی که برای دیدنش باید تا کوبا بروید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور کوبا: جوسون، پارکی که برای دیدنش باید تا کوبا بروید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید