رالی خانوادگی در مشهد با هدف ترویج سفر خانوادگی برگزار گردید

به گزارش فروشگاه کوچک، خبرنگاران/خراسان رضوی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی از برگزاری رالی خانوادگی و تور شهری مشهد به مقصد موزه بزرگ خراسان و آرامگاه فردوسی اطلاع داد.

رالی خانوادگی در مشهد با هدف ترویج سفر خانوادگی برگزار گردید

سیدجواد موسوی با اعلام این خبر اظهار کرد: این رالی خانوادگی و تورشهری با هدف ترویج سفر خانوادگی و معرفی جاذبه های گردشگری، تاریخی و فرهنگی شهر مشهد به مناسبت بزرگداشت هفته نیروی انتظامی برگزار گردید.

وی با بیان این که در این رالی خانوادگی کارکنان هدایت و رانندگی نیروی انتظامی استان شرکت نموده بودند، ادامه داد: سفر رکن اصلی گردشگری است و بدون سفر گردشگری معنا پیدا نمی کند، برای نهادینه کردن فرهنگ سفر و رعایت قوانین هدایت و رانندگی رالی خانوادگی برگزار گردید که علاوه بر جنبه تفریحی، جنبه آموزشی نیز دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی توضیح داد: این رالی خانوادگی و تورشهری به همت حوزه اتومبیلرانی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی استان خراسان رضوی، اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی و هدایت و رانندگی نیروی انتظامی استان برگزار گردید.

موسوی با اشاره به رویکرد ترویجی سفرهای خانوادگی اعلام کرد: حدود 80 درصد از سفرها به استان خراسان رضوی با وسایل نقلیه شخصی انجام می گردد که عمده این وسایل نقلیه مربوط به سفر خانوادگی به مشهد است. از آنجایی بیتشری واحدهای اقامتی در مشهد قرار گرفته است، زائران بیشتر به صورت خانوادگی به مشهد سفر می نمایند و اقامتی چند روزه در مشهد راتجربه می نمایند.

وی با اشاره به مزیت های سفر خانوادگی اضافه کرد: در سفرهای خانوادگی، فرصت مناسبی به دست می آید تا همسر و دیگر اعضای خانواده ساعت های بیشتری در کنار یکدیگر باشند و از نیازها و برنامه های همدیگر که تا به امروز از آن غافل بودند، آگاهی یابند و همراه با آنان، از زیارت و بازدید زیبایی های طبیعت لذت ببرند. این اقدام، یکی از برترین راه های تقویت و استحکام پیوندها و پایه های روابط خانوادگی است که در پی سفرهای خانوادگی به دست می آید.

محمدرضا روبند، مسئول فروش حوزه اتومبیلرانی کانون جهانگردی و اتومبیل رانی استان خراسان رضوی نیز در خصوص این رالی خانوادگی و تورشهری اظهار کرد: این رالی همزمان با 12 استان دیگر در سراسرکشور به پاس خدمات شایسته پرسنل پلیس هدایت ورانندگی در هفته نیروی انتظامی با موضوع خانواده و بازدید از جاذبه های تاریخی، فرهنگی و گردشگری ازمرکز پلیس هدایت و رانندگی شروع شد.

بر اساس گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی وی ادامه داد: خودروهای شرکت نماینده طبق نقشه طراحی شده در راستا ازموزه بزرگ خراسان واقع دربوستان کوهسنگی بازدید نموده و در انتهای راستا در مجموعه آرامگاه فردوسی مراسم اختتامیه با اهدای جوایز نفیس و جام قهرمانی انجام شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 16 آبان 1400 بروزرسانی: 16 آبان 1400 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 1926

به "رالی خانوادگی در مشهد با هدف ترویج سفر خانوادگی برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رالی خانوادگی در مشهد با هدف ترویج سفر خانوادگی برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید