رفتن به این جاده در چین جرات می خواهد!

به گزارش فروشگاه کوچک، جاده تونلی گولیانگ چین

در کشور چین، روستای عجیب بسیار کوچکی به نام گولیانگ (Guoliang) وجود دارد، روستایی که در بالای کوهی در دوردست قرار گرفته و این طور به نظر می رسد که خود را از تمام جهان جدا نموده است. این روستا در بالای کوه تایهانگ (Taihang Mountains) قرار گرفته است و تنها یک راه دسترسی دارد و آن هم به وسیله دره ای خطرناک است که بوسیله صخره های با شیب تند محاصره شده است. به دلیل خطرناک بودن بیش از اندازه راستا، این روستا حتی تا مدتی قبل هم مثل شهر ارواح بود و تقریبا کسی به آن رفت و آمد نمی کرد، تا اینکه جاده ای به آن ساخته شد. جاده تونلی گولیانگ چین که حتی تماشا کردن آن هم دلهره آور است… در ادامه با خبرنگاران همراه باشید:

رفتن به این جاده در چین جرات می خواهد!

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

روستای گولیانگ و جاده مشهور آن، داستان جالبی دارد. این روستا از زمان های بسیار دور بر بالای این کوه وجود داشت اما راستا سخت دسترسی و عبور و مرور به آن، باعث به خطر افتادن جان خیلی ها شد و در نتیجه رفت و آمد به آن کمتر و کمتر شد تا اینکه خیلی ها ترجیح دادند دیگر به آن نروند و مردم این روستا در گوشه پرتی از جهان تنها ماندند…

دولت تصمیم گرفت تا به این انزوا انتها دهد و جاده ای برای عبور و مرور روستاییان بسازد اما همه چیز در سال 1972 تغییر کرد. دولت چین به این نتیجه رسید که چندین میلیون سرمایه گذاری روی جاده ای که فقط قرار است توسط 300 نفر استفاده گردد، ارزش ندارد و بنابراین روستاییان تصمیم گرفتند تا خودشان جاده ای تونلی بسازند چون این تنها امید آنها برای ارتباط با جهانی بیرون بود.

ساخت جاده تونلی گولیانگ چین

این جاده توسط 13 نفر روستایی و در طول 5 سال ساخته شد، آنها توانستند در این مدت، تونلی 1200 متری را در دل صخره ها بکنند. عرض این جاده تونلی 4 متر است و به اندازه ای هست که 2 وسیله بتواند از آن رد گردد. البته ساخت این تونل توسط افرادی که هیچ آموزشی ندیده بودند بسیار خطرناک بود، آنها با مواد منفجره ای که در دست داشتند از صخره های شیب تند بالا می رفتند تا بتوانند سنگ های تونل را بکنند و متاسفانه تعدادی از آنها هم در این راه کشته شدند اما با این حال، دست از ساخت و ساز برنداشتند تا اینکه نهایتا در روز 1 می سال 1977، این جاده بازگشایی شد.

این جاده تونلی دارای تعداد زیادی روزنه رو به دره است. سطح جاده و دیواره های تونل هم به خاطر ابزاری که روستاییان برای ساخت آن استفاده نموده اند، بسیار سفت و محکم است و از این نظر امنیت بالایی دارد. اما باید گفت که جاده تونلی گولیانگ چین در فصل های سرما و در شرایطی که جاده خیس باشد، بسیار خطرناک می گردد و می تواند بسیار بیشتر از حد تصور لغزنده باشد. بنابراین پیشنهاد می کنیم اگر در سفر به چین تصمیم گرفتید تا به عنوان یک فرد خوش ذوق از این جاده دیدن کنید، حتما احتیاط کنید بخصوص اگر در فصل بارندگی باشد، مطمئنا هیچ کس دلش نمی خواهد که از بالای این صخره های مرتفع و تیز به پایین بیفتد!

در هر صورت، نتیجه ساخت این جاده تونلی آن هم توسط مردمانی که دانشی در این زمینه نداشتند و با ابزارهای ابتدایی، یک موفقیت تمام و کمال بود و به لطف کوشش مردم این روستا، حالا روستا بوسیله ماشین کاملا در دسترس است و به جاذبه ای تبدیل شده که هزاران بازدید کننده هر سال دارد.

منبع: الی گشت
انتشار: 16 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 403

به "رفتن به این جاده در چین جرات می خواهد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رفتن به این جاده در چین جرات می خواهد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید