عکاس چینی برنده جوایز بین المللی ناپدید شده است؛ عکس هایی از او که کوشش می گردد دیده نشوند

به گزارش فروشگاه کوچک، لو گوانگ (Lu Guang) یکی از معروف ترین عکاس های خبری در کشور چین است که به ادعای همسرش از روز 23 نوامبر ناپدید شده است.

عکاس چینی برنده جوایز بین المللی ناپدید شده است؛ عکس هایی از او که کوشش می گردد دیده نشوند

با تور چین ارزان سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

گوانگ عکاسی است که چندین جایزه معتبر بین المللی در حوزه فتوژورنالیسم دریافت نموده و سوژه های عکس های او بیشتر افراد معتاد، بیماران ایدز، مسائل محیط زیست و نظایر این ها است.

این عکاس سعی نموده چهره ای از دنیا و دردهای خفته مردمان اش را به همگان نشان دهد که غالبا دولت ها تمایل به رسانه ای شدن شان ندارند.

این عکاس مشهور در روز 23 نوامبر به سوی شهر اورومچی، مرکز استان خودگردان سین یانگ چین برای حضور در یک برنامه عکاسی حرکت نموده و طبق برنامه قرار بوده از آن جا به سیچوان برای ملاقات با یک دوست برود و در مراسم یک خیریه هم شرکت کند.

اما دیگر هیچ کس از وضعیت گوانگ اطلاعی ندارد. بعضی منابع محلی می گویند او و دوست اش توسط نیروهای پلیس و امنیتی شهر سیچوان بازداشت شده است ولی همسر وی می گوید هیچ گونه پیغام بازداشتی دریافت ننموده است و پلیس چین هم جواب مشخصی نمی دهد.

گزارش مسائل ممنوع

بعضی رسانه ها هم گزارش دادند در همان شهر اورومچی بازداشت شده است. احتمال ناپدید شدن و دستگیری او در سین یانگ بیشتر است چون پلیس این منطقه به سخت گیری های امنیتی و بازداشت های زیاد مشهور است.

سال گذشته، لو گوانگ در گفت وگویی به قوانین نانوشته در چین اشاره نموده بود و گفت: شما هیچ وقت در کشور چین نمی دانید چه اتفاقی می افتد اگر بخواهید سراغ یک مشکل بروید؛ چون قوانین نوشته نشده اند.

گوانگ در سال 2004 پیروز به دریافت جایزه World Press Photo شده بود. او عکس هایی تاثیرگذار از یک روستای مبتلا به ایدز گرفته و منتشر نموده بود. در آن روستا، 678 نفر به خاطر فروش خون خود به ویروس HIV مبتلا شده بودند. از کل 3 هزار نفر ساکن آن روستا، 678 نفر به ویروس ایدز مبتلا شده و 200 نفر فوت کردند.

در ادامه می توانید عکس هایی تاثیرگذار و بسیار دردناک از این عکاس مشاهده کنید:

منبع

منبع: یک پزشک
انتشار: 18 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 411

به "عکاس چینی برنده جوایز بین المللی ناپدید شده است؛ عکس هایی از او که کوشش می گردد دیده نشوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عکاس چینی برنده جوایز بین المللی ناپدید شده است؛ عکس هایی از او که کوشش می گردد دیده نشوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید