فرار هالیوودی رئیس پیشین نیسان از ژاپن ، پای یک زن در میان است

به گزارش فروشگاه کوچک، کارلوس غصن بر اساس نقشه زیرکانه همسرش کارول با همکاری یک گروه موسیقی درون جعبه یک ساز پنهان شد و با هواپیمایی اختصاصی از ژاپن به لبنان گریخت.

فرار هالیوودی رئیس پیشین نیسان از ژاپن ، پای یک زن در میان است

برای سفر به تورهای لحظه آخری ژاپن با بهترین ها مشورت کنید، از سرزمین آفتاب تابان دیدن کنید با فرهنگ سامورایی آشنا شوید و از خوردن سوشی لذت ببرید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از گاردین، غصن که در برزیل به جهان آمده و فرانسوی-لبنانی است، پاییز سال گذشته به اتهام فساد اقتصادی و ارائه گزازش اقتصادی نادرست از درآمدهای خود در ژاپن بازداشت شد و چند ماه را در حصر خانگی گذراند. او پیش از آن مرد شماره یک شرکت خودروسازی نیسان بود و مدیریت ائتلاف نیسان، میتسوبیشی و رنو را بر عهده داشت.

حضور ناگهانی این مدیر و چهره سرشناس جهانی در لبنان در آخرین روز سال 2019 همه را غافلگیر و شگفتزده کرد. گفته می گردد غصن با نقشه استادانه همسرش کارول پیروز شده از بازداشت خانگی در توکیو بگریزد. ماجرا از این قرار است که یک گروه موسیقی در خانه غصن برنامه اجرا می نماید و هنگام خروج، متهم 170 سانتیمتری با همکاری جمعی از نیروهای ویژه لبنانی در جعبه بزرگ ترین ساز گروه پنهان می گردد.

  • سقوط سهام سه خودروساز بزرگ | دستگیری مرد شماره یک نیسان به اتهام فساد اقتصادی

با اینکه خانه غصن در توکیو به شدت تحت نظر پلیس ژاپن است اما او درون جعبه ساز خود را به فرودگاهی کوچک در همان حوالی می رساند؛ جایی که جت اختصاصی انتظارش را می کشد. هواپیما این غول فراری اقتصاد جهان را به استانبول در ترکیه می رساند و از آنجا یک جت اختصاصی دیگر به مقصد لبنان پرواز می نماید. اطلاعات سایت فلایت رادار نشان می دهد هواپیمای حامل غصن ساعت 4:16 صبح دوشنبه در فرودگاه رفیق حریری بیروت از صفحه رادار محو شده است.

گزارش فرار هالیوودی غصن از ژاپن در شبکه لبنانی ام تی وی پخش شد و ریکاردو کرم، مجری لبنانی و دوست نزدیک غصن که بارها با او مصاحبه نموده صبح دوشنبه خبر بازگشت غصن به لبنان را تایید کرد. نکته عجیب اینکه پلیس ژاپن هر سه گذرنامه برزیلی، لبنانی و فرانسوی غصن را توقیف نموده بود و از این رو، فرار او از حبس خانگی در توکیو و رفتن تا بیروت با دو هواپیمای اختصاصی مقام های ژاپنی را در بهت و حیرت فروبرده است.

ماتاهیرو یاماگوچی، سفیر ژاپن در لبنان خبر فرار شگفت انگیز غصن را در یک مهمانی در بیروت شنید و ایتدا آن را انکار کرد. بعد در حالی که با گوشی اش ور می رفت، با شتاب و بدون خداحافظی از میزبان از مهمانی خارج شد. در آن سوی جهان در ژاپن هم وکیل غصن بلادرنگ یک نشست خبری برگزار کرد و با ابراز شگفتی و ناراحتی از اقدام موکل خود گفت: من در کوشش بودم بی گناه بودن غصن را ثابت کنم. نمی دانم او چگونه توانست با ما چنین کند.

یک مقام وزارت خارجه لبنان اظهار داشت کارلوس غصن به شکل قانونی با گذرنامه فرانسوی و کارت شناسایی لبنانی وارد این کشور شده و همه مراحل امنیتی را گذرانده است. دولت لبنان فقط با دو کشور آمریکا و کره جنوبی تفاهمنامه استرداد مجرم دارد و این یعنی ژاپن باید قید بازگرداندن غصن و محاکمه او را بزند.

آنچه نقشه و اجرای این فرار را شبیه سریال فرار از زندان و کاملا باورناپذیر نشان می دهد این است که غصن و همسر لبنانی اش کارول حق نداشتند با هم ملاقات نمایند و در هفت ماه گذشته نه هم را دیده نه با یکدیگر حرف زده بودند. غصن در منطقه اعیان نشین اشرفیه بیروت اقامت دارد و تحت حفاظت نیروهای امنیتی و پلیس لبنان است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 29 بهمن 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 752

به "فرار هالیوودی رئیس پیشین نیسان از ژاپن ، پای یک زن در میان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرار هالیوودی رئیس پیشین نیسان از ژاپن ، پای یک زن در میان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید