مبتلا شدن 725 کهگیلویه و بویراحمدی به بیماری آنفلوآنزا

به گزارش فروشگاه کوچک، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: 725 نفر با داشتن علایم بیماری آنفلوانزا در بیمارستان های این استان بستری و پس از بهبودی مرخص شدند.

مبتلا شدن 725 کهگیلویه و بویراحمدی به بیماری آنفلوآنزا

به گزارش از، پرویز یزدان پناه سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به برنامه ریزی ها و کوشش های صورت گرفته مجموعه بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی استان بیماری آنفلوآنزا در این استان کنترل و مهار شد.

او اضافه نمود: موج دوم بیماری آنفلوانزا اواخر دی ماه در این استان آغاز می گردد و از هم اکنون تدابیر لازم برای مقابله با موج دوم این بیماری اندیشیده شده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد توضیح داد: انتظار می رود مردم استان خود پیشگیری های لازم را داشته باشند.

یزدان پناه با اشاره به راه های پیشگیری و کنترل بیماری آنفلوانزا، بیان کرد: آنفلوانزا بیماری ویروسی حاد دستگاه تنفسی بوده که قسمت فوقانی و تحتانی دستگاه تنفس را درگیر می نماید و اهمیت بیماری در سرعت انتشار همه گیری وسعت و تعداد مبتلایان به آن است.

او تاکید نمود: این ویروس شامل سه گونه A، B، C بوده که مهم ترین راه های انتقال بیماری ذرات تنفسی در هوا و سطوح آلوده به ترشحات فرد آلوده است و از زمان ورود ویروس به بدن و تا آغاز علائم بیماری 1تا3روز طول می کشدو یک روز قبل از آغاز علائم تا هفت روز بعد از آغاز علائم بیماران می توانند بیماری را به افراد سالم انتقال دهند.

غ

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 11 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 705

به "مبتلا شدن 725 کهگیلویه و بویراحمدی به بیماری آنفلوآنزا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مبتلا شدن 725 کهگیلویه و بویراحمدی به بیماری آنفلوآنزا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید