مجسمه های موآی در آتش سوختند

به گزارش فروشگاه کوچک، آتش سوزی احتمالا عمدی در جزیره ایستر (وابسته به شیلی) صدمات جبران ناپذیری به مجسمه های باستانی موآی وارد نموده است. این مجسمه ها که ارتفاع بعضی از آن ها به چهار متر می رسد، به وسیله قبیله بومی پلینزی راپا نویی در بیش از 500 سال پیش ساخته شده اند.

مجسمه های موآی در آتش سوختند

پدرو ادموندز پائوآ، شهردار جزیره ایستر در یک برنامه رادیویی با بیان این که آتش سوزی در سوم اکتبر 2022 در نزدیکی آتشفشان رانو راراکو شروع شده و ممکن است عمدی باشد، گفت: خسارت ناشی از آتش سوزی قابل جبران نیست.

آریکی تپانو که به عنوان مدیر جامعه بومی مائو هنوآ، پارک ملی راپا نویی را مدیریت می نماید، نیز این آسیب را غیرقابل جبران توصیف کرد و هشدار داد که عواقب آن فراتر از آن چیزی است که چشم ها می توانند ببینند. کارولینا پرز داتاری، معاون میراث فرهنگی شیلی نیز این اظهارات را تایید کرد.

هنوز معین نیست که چه تعداد از تقریباً 1000 مجسمه جزیره در اثر آتش سوزی که در 148 هکتار از جزیره دورافتاده، توسعه یافته، آسیب دیده است.

شورای راپا نویی در بیانیه ای در رسانه های اجتماعی تایید کرد که منطقه ای که مجسمه ها در آن واقع شده اند به روی عموم مردم بسته شده است تا یک گروه حفاظتی، اندازه خسارت وارد شده را ارزیابی کند.

منبع: گردشبان
انتشار: 17 مهر 1401 بروزرسانی: 17 مهر 1401 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 2222

به "مجسمه های موآی در آتش سوختند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجسمه های موآی در آتش سوختند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید