معرفی بهترین رنگ ها در طراحی خانه کوچک

به گزارش فروشگاه کوچک، آیا با رنگ های مناسب خانه کوچک آشنایی دارید؟ همانطور که می دانید انتخاب رنگ مناسب در طراحی دکوراسیون داخلی بسیار مهم و تاثیرگذار است. اهمیت این موضوع به اندازه ای است که استفاده از رنگ یا تغییر آن می تواند نمای کلی خانه را به طور کامل تغییر دهد.

معرفی بهترین رنگ ها در طراحی خانه کوچک

جهت دریافت مشاوره خدمات طراحی جلد کاتالوگ از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از نماشو بخواهید.

انتخاب رنگ، باید با توجه به فضایی که در نظر دارید از رنگ مورد نظر در آن استفاده نمایید، صورت پذیرد. برای مثال استفاده از رنگ های آرام بخش در طراحی اتاق خواب نکته مهمی است که باید به آن توجه نمایید.

هم چنین توجه به اندازه فضایی که قصد استفاده از رنگ در آن را دارید نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است، چرا که استفاده از رنگ های تیره در طراحی اتاق های کوچک باعث می گردد فضای مورد نظر کوچک تر از آن چه که هست نشان داده گردد. از این رو در ادامه این نوشته از ما به معرفی رنگ هایی که می تواند در عظیم تر نشان دادن فضای کوچک به شما یاری کند، خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

ایده های جذاب برای انتخاب رنگ قسمت های مختلف خانه کوچک

  • بهترین رنگ برای ورودی کوچک

انتخاب طیف مناسبی از رنگ آبی می تواند پیشنهاد خوبی برای استفاده در طراحی راهرو و ورودی هایی که کوچک هستند باشد. اگر طراحی خانه شما نیز به گونه ای است که دارای قسمت ورودی جداگانه می باشد، در انتخاب رنگ برای این قسمت باید هوشمندانه عمل کنید. چرا که این قسمت اولین قسمتی از خانه است که مهمانان با آن رو به رو می شوند.

  • رنگ مناسب برای طراحی اتاق نشیمن کوچک

اگر فضای اتاق نشیمن خانه کوچک است و به دنبال استفاده از رنگی مناسب برای رنگ آمیزی دیوار آن هستید، پیشنهاد ما استفاده از رنگ خاکستری می باشد. انتخاب رنگ در طراحی اتاق نشیمن باید به گونه ای باشد که باعث القای گرما در اتاق نشیمن شده و هم چنین از تطبیق پذیری بالایی نیز برخوردار باشد. از این رو استفاده از رنگ خاکستری می تواند گزینه ای مناسب برای انتخاب باشد.

رنگ خاکستری نمونه ای از رنگ های شیک و مدرن شناخته می گردد که استفاده از آن در طراحی اتاق نشیمن فضایی دنج ایجاد می نماید. استفاده از طیف روشن این رنگ باعث می گردد، فضای اتاق روشن تر و عظیم تر نشان داده گردد. استفاده از این رنگ در کنار طیف گرم رنگ سفید باعث ایجاد نمای زیبایی در اتاق نشیمن شده و در عظیم تر و روشن تر نشان دادن اتاق نشیمن های کوچک نقش بسزایی دارد.

  • رنگ مناسب فضای غذاخوری کوچک

انتخاب طیف مناسبی از رنگ نارنجی و استفاده از آن می تواند گزینه ای مناسب برای فضای غذاخوری کوچک تلقی گردد. استفاده از این رنگ باعث القای انرژی به فضای مورد نظر نیز می گردد .استفاده از این رنگ تنها برای رنگ آمیزی یکی از دیوارهای اتاق غذاخوری، به عنوان رنگی غالب می تواند نتیجه خوبی در پی داشته باشد.

  • رنگ مناسب آشپزخانه کوچک

استفاده از رنگ سفید یکی از بهترین گزینه هایی است که می توانید در طراحی آشپزخانه های کوچک انتخاب و از آن استفاده نمایید. استفاده از رنگ سفید یا انواع طیف روشن رنگ های خنثی می تواند انتخاب خوبی برای عظیم تر نشان دادن فضای آشپزخانه باشد. نکته مهم استفاده از میز و جایگاه با طیف رنگی برابر در آشپزخانه می باشد. برای جلوگیری از ایجاد یکنواختی در فضای آشپزخانه می توانید از انواع المان های رنگی استفاده نمایید.

  • بهترین رنگ برای استفاده در اتاق خواب کوچک

رنگ سفید نمونه ای از بهترین رنگ هایی است که می توان در جهت عظیم تر نشان دادن فضای مورد نظر مورد استفاده قرار داد. استفاده از طیف روشن رنگ های خنثی نیز می تواند انتخاب مناسبی برای استفاده در اتاق خواب های کوچک باشد.

استفاده از این رنگ ها باعث می گردد نور طبیعی به خوبی در اتاق خواب پخش گردد. استفاده از رنگ های عاجی و کرمی نیز می تواند گزینه های مناسبی برای استفاده باشد. برای جلوگیری از ایجاد یکنواختی در اتاق خواب استفاده از تابلوهای نقاشی که در آن ها از رنگ های غالب استفاده شده است، می تواند گزینه ای مناسب برای استفاده باشد.

استفاده از فرش نیز باعث القای بافت و عمق در فضای اتاق خواب می گردد. این امکان وجود دارد که از فرشی که در آن از رنگ های غالب استفاده شده است، استفاده نمایید.

  • بهترین رنگ برای طراحی حمام کوچک

بد نیست بدانید که یکی از راهکارهایی که باید در طراحی حمام کوچک مورد استفاده قرار دهید، استفاده از انواع کاغذ دیواری می باشد. استفاده از یک کاغذ دیواری طرح دار در طراحی حمام کوچک باعث می گردد توجه افراد به کاغذ دیواری جلب شده و همین امر از کوچک به نظر رسیدن حمام جلوگیری می نماید.

استفاده از کاغذ دیواری که مناسب فضای حمام باشد، فضایی دراماتیک و تاثیرگذار در حمام ایجاد می نماید. استفاده از کاغذ دیواری که در آن از طرح گل استفاده شده باشد، امروزه هواداران بسیاری پیدا نموده و می تواند گزینه ای مناسب برای انتخاب باشد. به یاد داشته باشید که از کاغذ دیواری تنها برای یک دیوار و به عنوان دیوار غالب استفاده نمایید و در کنار آن استفاده از یک رنگ روشن را از قلم نیاندازید.

نکات پایانی

از آن جایی که امروزه آپارتمان نشینی رونق پیدا نموده و بسیاری از افراد در خانه های کوچک زندگی می نمایند، به دنبال اجرای راهکارهایی هستند که با استفاده از آن ها فضای خانه را عظیم تر از آن چه که هست نمایش دهند. انتخاب رنگ مناسب می تواند یکی از عوامل تاثیر گذار در این زمینه باشد.

بنابراین اگر رنگ به درستی انتخاب گردد می تواند در عظیم تر نشان دادن فضای مورد نظر به شما یاری کند. نکته مهم در انتخاب رنگ، استفاده از طیف روشن رنگ ها می باشد. که البته در این میان استفاده از رنگ های خنثی می تواند تاثیرگذاری بیش تری در این زمینه داشته باشند.

آن چه که در این جا به آن اشاره شد، نمونه ای از بهترین رنگ هایی است که برجسته ترین طراحان دکوراسیون داخلی استفاده از آن ها را توصیه نموده اند. استفاده از مجلات دکوراسیون داخلی و منابع آنلاین می تواند در این زمینه یاری شایانی به شما داشته باشد.

منبع: ساختمانچی
انتشار: 28 فروردین 1400 بروزرسانی: 28 فروردین 1400 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 1639

به "معرفی بهترین رنگ ها در طراحی خانه کوچک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی بهترین رنگ ها در طراحی خانه کوچک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید