معرفی 15 برند حوزه مشاغل خانگی در خراسان جنوبی

به گزارش فروشگاه کوچک، خبرنگاران/خراسان جنوبی مدیر اجرایی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در خراسان جنوبی با اشاره به معرفی 15 برند در حوزه مشاغل خانگی در استان، گفت: به دنبال ایجاد 7 شبکه کسب و کار خانگی در استان بر اساس مصوبه گروه کاری تخصصی مشاغل خانگی هستیم.

معرفی 15 برند حوزه مشاغل خانگی در خراسان جنوبی

مجتبی ابراهیمی، معاون آموزشی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی و مدیر اجرایی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان امروز پنج شنبه دوم اردیبهشت ماه در نشست خبری آنلاین گفت: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی به کارفرمایی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان و توسط جهاددانشگاهی به عنوان نهاد توسعه ای و مداخله گر در حوزه اشتغال در حال انجام است.

به گزارش خبرنگاران، وی ادامه داد: بر اساس این الگو و با انجام مطالعات، ساماندهی، بررسی، استعدادسنجی و توانمندسازی قرار است برای 54 هزار و 300 نفر از متقاضیان مشاغل خانگی در 31 استان کشور زمینه ایجاد اشتغال فراهم شود.

مدیر اجرایی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در خراسان جنوبی ادامه داد: سهم استان در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی ایجاد بستر اشتغال برای 400 نفر است که بیش از 900 نفر در این طرح ثبت نام کردند و برای اینکه نارضایتی عمومی ایجاد نشود با پیگیری های اجرا شده توسط اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی بقیه افراد ثبت نام شده هم از مزایای طرح استفاده خواهند کرد.

فعالیت های شبکه ای و حذف واسطه ها در تولیدات مشاغل خانگی

وی اظهار کرد: متقاضیان مشاغل خانگی لازم است متناسب با نوع فعالیت مورد نظر و علاقه مندی خود در یکی از بخش های مستقل و پیشران ثبت نام کنند و باید از مهارت و تخصص کافی جهت انجام شغل خانگی مورد نظر برخوردار باشند.

ابراهیمی ادامه داد: هدف در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی که الگویی از شکل گیری فعالیت های شبکه ای در کسب و کارهای خرد و کوچک بوده، این است که با انجام فعالیت های شبکه ای تمامی اجزای زنجیره ارزش هریک از مشاغل مزیت دار خانگی استان که در این طرح هستند، نقشی را ایفا کرده و دلال و واسطه ها از این حوزه حذف شوند.

فعالیت های شبکه ای به توسعه بازار کمک شایانی می کند

وی گفت: فعالیت های شبکه ای به توسعه بازار کمک شایانی می کند، چراکه تولیدکنندگان متفاوتی که به عنوان پیشران در شبکه مشغول به فعالیت هستند، به نوعی فعالیت یکدیگر را پشتیبانی می کنند که ممکن است یک نفر پیشران، خریدار محصول یا خروجی پیشران دیگری باشد.

مدیر اجرایی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در خراسان جنوبی بیان کرد: از طرف دیگر فروشگاه هایی که به صورت مجازی فعالیت می کنند در این شبکه ها دیده و نقش آن ها مشخص شده است که برخی خریدار توافقی محصولات تولیدی هر کدام از شبکه ها هستند.

ابراهیمی با اشاره به اینکه شبکه ها به تعاونی هایی ختم می شوند که خود نمود شاخص کسب و کارهای شبکه ای هستند، گفت: تعاونی ها نمود شاخص فعالیت های شبکه ای هستند که به صورت منسجم با حمایت های کارفرمای طرح و دستگاه های تخصصی مرتبط با مشاغل خانگی در این طرح شکل می گیرند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 تیر 1400 بروزرسانی: 17 تیر 1400 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 1771

به "معرفی 15 برند حوزه مشاغل خانگی در خراسان جنوبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی 15 برند حوزه مشاغل خانگی در خراسان جنوبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید