ناگفته های کارگردان گیله وا از سختی های ساخت سریال، عاشوری: حدود 50 کتاب مطالعه کردم

به گزارش فروشگاه کوچک، کارگردان گیله وا از سختی های ساخت سریال و چگونگی انتخاب نقش میرزا کوچک خان صحبت کرد.

ناگفته های کارگردان گیله وا از سختی های ساخت سریال، عاشوری: حدود 50 کتاب مطالعه کردم

اردلان عاشوری نویسنده و کارگردان در گفت و گو با خبرنگار ، پیرامون سریال گیله واگفت:سال 90 کتاب قحطی بزرگ محمد قلی مجد را می خواندم که روایتگر بخش های حساس و مهم از تاریخ معاصر کشور است و قابلیت قصه دراماتیک را داشت از این رو آغاز به تحقیق و پژوهش کردم و در مدت سه سال حدود 50 کتاب در این زمینه مطالعه کردم وفیلمنامه را نوشتم.البته زمان آغاز کار حسین تراب نژاد بازنویسی نهایی روی فیلمنامه داشت.

وی اضافه نمود:این سریال قرار است زندگی مردم و دلبستگی یک جوان را نمایش دهد که این عشق در بستر اتفاقاتی مثل جنبش جنگل و قیام میرزا کوچک خان جنگلی و قحطی رخ می دهد، اما قرار نیست بستر اصلی سریال این مسائل تاریخی باشد.

کارگردان این اثر شرح داد: فراوری کار تاریخی سختی خاص خود را دارد و بیشتر لوکیشن های ما خارجی بود و درطبیعت تصویربرداری داشتیم، اما با داشتن گروه همدل و همراه ساخت سریال گیله وا به پایان رسید.

عاشوری عنوان نمود: تصویربرداری گیله وا در90 جلسه اجرا شده،واقعیت این است که گیله وا از همان ابتدا در 7 قسمت نوشته و ساخته شد البته در زمان ساخت صحبت هایی شد که سریال را به 13 تا 26 قسمت برسانیم، اما قبول نکردم چراکه فیلمنامه را در 7 قسمت نوشته بودم وکیفیت کار پایین می آمد.

این کارگردان پیرامون انتخاب بازیگران عنوان نمود:از ابتدا می خواستیم از بازیگران شکیبا و با تجربه به دور از حاشیه استفاده کنیم که قبول نمایند سه ماه از تهران دور باشند و راضی هستیم که بهترین ها در این سریال حضور پیدا کردند تا بتوانیم برهه ای تاریخی از تاریخ کشورمان را همراه با عاشقانه ای زیبا روایت کنیم.

عاشوری پیرامون انتخاب بازیگر برای نقش میرزا کوچک خان در گیله وا اظهار کرد:بهروز شعیبی که نقش میرزا کوچک خان جنگلی را بازی می نماید، اولین انتخاب ما برای نقش بودند چراکه محبوب و با تجربه هستند، اما موضوع داستان این سریال تشریح زندگی این قهرمان ملی نیست و فقط در هفت سکانس بازی دارد. اما این سکانس ها، سکانس های مهمی است، چراکه عملا رهبریت این موضوع در شمال کشور با میرزا کوچک خان بوده و کاراکتر های سریال زیر پرچم میرزا مقابل انگلیسی ها ایستاده و مقابله می نمایند.

و ادامه داد: در بیشتر کار ها بیشتر اقتدار میرزا کوچک خان جنگلی به تصویر کشیده شده است و ما در کتاب تاریخ انقلاب جنگل (به روایت شاهدان عینی) تألیف محمد علی گیلک و کتاب سردار جنگل نوشته ابراهیم فخرایی می خوانیم که میرزا محجوب و خجالتی بودند از این رو خواستیم در سریال گیله وا به این وجه از شخصیت میرزا کوچک خان جنگلی بپردازیم و به واقعیت نزدیک شویم.

عاشوری پیرامون زمان پخش سریال خاطر نشان کرد: پخش سریال مدتی به تاخیر افتاد، اما این روز ها در بهترین زمان در حال پخش است و بازخورد های خوبی در این چندروز از مخاطبان و دوستان دریافت کردم. امیدوارم توانسته باشیم بخشی از تاریخ را برای علاقه مندان به تصویر بکشیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 2 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 610

به "ناگفته های کارگردان گیله وا از سختی های ساخت سریال، عاشوری: حدود 50 کتاب مطالعه کردم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ناگفته های کارگردان گیله وا از سختی های ساخت سریال، عاشوری: حدود 50 کتاب مطالعه کردم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید