نگاهی به مودم VDSL دی لینک DSL-2888A: چند ویژگی خوب برای یک مودم زیر 2 میلیون تومان

به گزارش فروشگاه کوچک، اگر بخواهیم یک مودم VDSL نسبتا خوب زیر 2 میلیون تومان در بازار ایران معرفی کنیم؛ دی لینک DSL-2888A می تواند یکی از انتخاب ها باشد که البته بهترین انتخاب نیست.

نگاهی به مودم VDSL دی لینک DSL-2888A: چند ویژگی خوب برای یک مودم زیر 2 میلیون تومان

از وبسایت وزارت بهداشت درمان آموزش پزشکی دیدن نمایید.

من به شخصه مودم تی پی لینک VR400 را بسیار بهتر و قوی تر می دانم ولی مودم 2888A هم ویژگی هایی دارد که نمی توان از آن ها چشم پوشی کرد.

برای نمونه، از وای فای دو بانده AC1600 پشتیبانی می نماید در مقایسه با مودم های VDSL هم رده قیمتی و حتی مودم های بالای 2 میلیون تومان یک ویژگی ممتاز است.

وای فای دو بانده AC1600 یعنی روی فرکانس 2.4 گیگاهرتز سرعت حداکثری 300 مگابیت و روی فرکانس 5 گیگاهرتز سرعت حداکثری 1200 مگابیت را به نمایش می گذارد. از گفتنی های دیگر درباره وای فای این مودم می توان به MIMO 3×3 اشاره نمود.

این مودم از استانداردهای +ADSL2 و VDSL2 پشتیبانی می نماید تا حداکثر سرعت اینترنت روی یک اتصال DSL به مرز 300 مگابیت برسد.

در امکانات ارتباطی هم فزونی هایی نسبت به مودم های هم قیمت خود دارد. 4 درگاه LAN با سرعت یک گیگابیت و 1 درگاه WAN باز هم گیگابیتی به همراه دو درگاه USB 2.0 و یک درگاه RJ11 مجموعه کاملی برای کاربران خانگی است.

مودم تی پی لینک VR400 فقط یک درگاه LAN گیگابیتی دارد و باقی درگاه ها از نوع صد مگابیتی هستند. همین طور در مقایسه با مودم های VDSL دیگر بازار، داشتن 5 درگاه LAN و WAN گیگابیتی به همراه 2 درگاه USB یک مزیت است.

به درگاه های USB این مودم می توان دانگل 3G/4G وصل کرد و اینترنت موبایل را به اشتراک گذاشت.

ارزش خرید؟

به جز این چند ویژگی خوب، تقریبا ویژگی دیگری نیست که قابل اشاره باشد. سه آنتن خارجی قابل تنظیم در جهت های مختلف دارد و مانند هر مودم روتر دیگری، یک سری چراغ LED سبز رنگ در پس زمینه سیاه برای اینکه بدانید الان در شبکه و اینترنت مودم شما چه خبر است.

سوال اینجا است که چقدر ارزش خرید دارد؟ آیا در پنل مدیریتی آن ابزارها و امکانات کافی برای مدیریت شبکه و ترافیک و سرعت هست؟

مطمئنم کاربران خانگی معمولی از خرید این مودم راضی خواهند بود. برای آپارتمانی 100 متری و چند کاربر به اندازه کافی امکانات و قابلیت های مورد احتیاج را دارد ولی کاربری که کمی امکانات حرفه تر یا سرعت و کیفیت شبکه بهتر بخواهد؛ باید دنبال مودم VDSL قوی تری باشد.

در شرایط این روزهای بازار شبکه ایران (اردیبهشت 99) که اصلا جنس نیست یا اگر باشد؛ به قیمت چند برابر فروخته می گردد؛ قیمت 1.700.000 تومانی مودم روتر دی لینک DSL-2888A ارزش خرید دارد.

اولین مودم های VDSL مخابرات به دست مشترکان رسیدند و اکنون می توانیم با قاطعیت بگوییم که دو مودم 350 و 550 هزار تومانی پیشنهادی کدام مدل ها…

به روزرسانی 25 فروردین قیمت محدود مودم های VDSL موجود در بازار به شدت در حال افزایش است. افزایش تقاضا برای خرید مودم های VDSL و انبارهای خالی…

به روزرسانی: 20 فروردین 1399 فناوری VDSL نسل بعدی فناوری ADSL است و سرعت اتصال به اینترنت را تا 5 برابر افزایش می دهد. در حالی که…

اگر بخواهید از اینترنت پرسرعت وی دی اس ال بهره ببرید؛ به یک مودم وی دی اس ال احتیاج دارید. با مودم ADSL قبلی خود نمی توانید به اینترنت VDSL وصل شوید….

به روزرسانی فروردین 99 با توجه به اینکه چند مدل مودم روتر VDSL جدید وارد بازار ایران شده و مدل های قدیمی از بازار خارج شدند؛ این…

دیروز، وزیر ارتباطات در یک توییت خبر از حداقل 4 برابر شدن سرعت اینترنت خانگی داد. محمد جواد آذری جهرمی در این توییت خود گفت:…

چند روز پیش درباره مودم های تحمیلی شرکت های اینترنتی به کاربران نوشتیم و اینکه چنین کاری قانونی است یا خیر! در این مقاله گفتیم که این…

چند روز پیش دوستی گفت: قانونی است شرکت سرویس دهنده اینترنت شما را مجبور کند از مودم خودشان بهره ببرید؟ یعنی همراه با سرویس اینترنت، یک…

منبع: شبکه چی
انتشار: 6 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 1079

به "نگاهی به مودم VDSL دی لینک DSL-2888A: چند ویژگی خوب برای یک مودم زیر 2 میلیون تومان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگاهی به مودم VDSL دی لینک DSL-2888A: چند ویژگی خوب برای یک مودم زیر 2 میلیون تومان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید