پیاده روی فضایی بیرون از کاخ آسمانی چین، یک تجربه حیرت انگیز

به گزارش فروشگاه کوچک، ایسنا نوشت: دو فضانورد چینی اولین پیاده روی فضایی ماموریت شنژو 16 را انجام دادند.

پیاده روی فضایی بیرون از کاخ آسمانی چین، یک تجربه حیرت انگیز

اداره مهندسی فضایی سرنشین دار چین(CMSEO) بیان کرد که جینگ هایپنگ(Jing Haipeng) و ژو یانگژو(Zhu Yangzhu) تقریبا هشت ساعت پیاده روی فضایی را بیرون از ایستگاه فضایی تیانگونگ(کاخ آسمانی) در روز 20 ژوئیه ساعت 9:40 صبح به وقت منطقه زمانی شرقی به سرانجام رساندند.

گی هایچائو(Gui Haichao) از خدمه ماموریت شنژو 16(Shenzhou 16)، با استفاده از بازوی رباتیک ایستگاه فضایی تیانگونگ، از داخل ایستگاه به عملیات یاری کرد.

اداره مهندسی فضایی سرنشین دار چین روز 19 ژوئیه در خصوص فعالیت های آینده، صحبت و اظهار کرد که پیاده روی فضایی در آینده نزدیک انجام خواهد شد. پیاده روی فضایی به صورت زنده پخش نشد و تنها پس از بازگشت فضانوردان به تیانگونگ اعلام شد.

خبرگزاری شین هوآ(Xinhua) که رسانه دولتی چین است، گزارش داد که هایپنگ و یانگژو وظایف گوناگونی را انجام دادند؛ از جمله نصب کردن قاب پشتیبان یک دوربین پانوراما در بیرون از ماژول هسته تیانه(Tianhe) و باز کردن دو دوربین پانوراما در بیرون از ماژول منگتیان(Mengtian).

هایپنگ، فرمانده ماموریت در حال حاضر چهارمین سفر خود به فضا را ثبت نموده است، اما این اولین پیاده روی فضایی او بود. یانگژو اولین فضانورد مهندس پرواز چینی است که پیاده روی فضایی را انجام می دهد.

5858

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 1 مرداد 1402 بروزرسانی: 1 مرداد 1402 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 2344

به "پیاده روی فضایی بیرون از کاخ آسمانی چین، یک تجربه حیرت انگیز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیاده روی فضایی بیرون از کاخ آسمانی چین، یک تجربه حیرت انگیز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید