چرا انتخاب با دقت مشاور املاک واقعاً مهم است؟

به گزارش فروشگاه کوچک، فرآیند خرید خانه یک امر استرس زا، خسته کننده و اغلب پیچیده است. ده ها سند، قانون پیچیده و مالیات وجود دارد که شما حتی نمی دانید که با آنها باید چه کنید. چه کسی به شما یاری می نماید تا همه چیز را مدیریت کنید؟ مشاور املاک!

چرا انتخاب با دقت مشاور املاک واقعاً مهم است؟

طبق مقاله منتشر شده در وب سایت iranianexchange.com، هر فردی که به عنوان مشاور املاک به فعالیت مشغول است باید در ابتدا به وظایف خود مطلعی کامل داشته باشد. در غیر این صورت در فرایند قانونی تغییر مالکیت اسناد و مدارک مسائل بسیاری ایجاد می گردد. مشاوران املاک در حیطه خرید، فروش و اجاره ملک، و خانه فعال هستند. در واقع این افراد به عنوان واسطه بین خریدار و فروشنده قرار می گیرند و با صحبت های دوجانبه خود، معامله را انجام می دهند. در این مقاله قرار است درباره اهمیت دقت در انتخاب مشاور املاک صحبت کنیم.

مشاوران املاک تجربیات متفاوتی دارند

بسته به اینکه یک مشاور املاک کجا کار نموده است یا مدت زمانی که در این تجارت بوده است چقدر است، تجربیات مختلفی با دیگر مشاوران املاک خواهد داشت! در حالی که بعضی تازه کار و با استعداد هستند، بعضی دیگر از تمام پیچ و خم هایی که می تواند در طول یک مذاکره ایجاد گردد مطلع هستند و به شما توصیه هایی ارائه می نمایند که باعث می شوند که با احتیاط بیشتری پیش بروید.

به این فکر کنید که در این نوع شرایط ترجیح می دهید با چه فردی کار کنید و آیا اولویت شما تجربه است و یا اینکه دوست دارید مشاور املاک انتخابی شما تازه کار و با هیجان بالا باشد. آیا معتقدید که تکیه کردن به سال ها تجربه بهتر است یا به جای آن یک مشاور املاک نوپا و پرانرژی را ترجیح می دهید؟

بسیاری از مشاوران املاک مشغول هستند

همه مشاوران املاک و مستغلات به طور تمام وقت در این تجارت کار نمی نمایند و همه آنها وقت آزاد کافی برای تمرکز بر شکار خانه و احتیاجهای شما در برنامه خود ندارند.

در حالی که یک مشاور املاک برای کار کردن با شما احتیاجی به دسترسی 24 ساعته و 7 روز هفته ندارد، اما شما می خواهید مطمئن شوید که فردی را انتخاب می کنید که آنقدر غرق کارهای دیگر نباشد که نتواند در فرایند خرید و فروش خانه شما را حمایت و پشتیبانی کند.

مشاور املاک خرید و فروش

در حالی که ما مشاوران املاک را افرادی دارای صلاحیت برای فروش و خرید می دانیم، اما بعضی از آنها در فیلد فروش بیشتر از خرید خانه مهارت دارند. بعضی از مشاوران املاک بر روی لیست کردن خانه ها و مدیریت بازاریابی یک خانه تمرکز می نمایند، در حالی که بعضی دیگر در جستجوی خانه و یاری به خریداران خود حرفه ای هستند.

اگر قصد خرید خانه را دارید، بهتر است مشاور املاکی را انتخاب کنید که معمولاً به جای فروشندگان، با نسبت خریداران بالاتری کار می نماید.

بهتر است با مشاور املاک کنار بیایید

قرار نیست با هرکسی که دیدار می کنید کنار بیایید و همین امر در خصوص مشاوران املاک مختلف نیز صدق می نماید!

اگر فقط به توصیه یکی از دوستانتان تکیه کنید یا نزدیکترین مشاور املاک را برای کار انتخاب کنید، ممکن است یکی از استرس زاترین معاملات زندگی را با شخصی که به طور خاص هیچ ارتباطی با آن برقرار نمی کنید، انجام دهید. هیچ دلیلی وجود ندارد که با مشاور املاکی که همراهی او در کار را محبت آمیز نمی بینید، کار کنید.

برای اینکه بفهمید آیا یک مشاور املاک برای شما مناسب است، قبل از آغاز کار با او برای صرف قهوه یا یک وعده غذایی قرار بگذارید. در این مدت به آنچه از شما می پرسد توجه کنید. آیا او روی بودجه شما متمرکز است یا تمرکز او روی هدف نهایی شما است؟ آیا نحوه صحبت او در خصوص املاک را دوست دارید؟

مشاور املاک مناسب برای بیشتر مردم، یک مشاور املاک متمرکز بر مشتری خواهد بود و به چیزی بیش از عایدی خود اهمیت می دهد.

همه مشاوران املاک مهارت های یکسانی ندارند

هر مشاور املاکی تخصص های خود را خواهد داشت و شما باید مشاور املاکی را پیدا کنید که دقیقاً مطابق با آنچه شما در پی آن هستید، باشد.

آیا در پی خانه ای با فضای تجاری هستید؟ شما باید در پی مشاور املاکی باشید که با قوانین منطقه و بعلاوه املاک تجاری و مسکونی آشنا باشد.

آیا می خواهید خانه ای با یک سبک خاص پیدا کنید؟ بعضی از مشاوران املاک بر لیست کردن یا یافتن سبک های خاصی مانند سبک مد نظر شما مهارت دارند. کار با آنها انتخاب هوشمندانه ای خواهد بود!

مهم نیست که چقدر احساس می کنید چیزی که در پی آن هستید ساده است، روی ویژگی هایی که واقعاً در خانه احتیاج دارید تمرکز کنید و سپس مشاور املاکی را انتخاب کنید که در آن موضوعات مطلع باشد. از این طریق شکار خانه پیروز تری خواهید داشت!

منبع: iranianexchange.com

منبع: فرارو
انتشار: 3 تیر 1401 بروزرسانی: 3 تیر 1401 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 2146

به "چرا انتخاب با دقت مشاور املاک واقعاً مهم است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا انتخاب با دقت مشاور املاک واقعاً مهم است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید