گران ترین توالت دنیا چند؟

به گزارش فروشگاه کوچک، سیتنا نوشت: توالت فضایی یا توالت با جاذبه صفر، توالتی است که می توان از آن در محیط های بی وزنی استفاده کرد. در غیاب جاذبه، جمع آوری و نگهداری زباله ها و ضایعات مایع و جامد، با استفاده از جریان هوا انجام می گردد.

گران ترین توالت دنیا چند؟

گران ترین توالت تمام دوران، توالت شاتل ناسا، سیستم بهبود یافته جمع آوری ضایعات (IWCS) است. این توالت 30 میلیون دلاری نخستین بار در سال 1992، هنگام اضافه شدن به شاتل فضایی Endeavour، عرضه شد. در زمان معرفی اش به دنیا، این سیستم پیچیده ترین توالت دنیا بود.

توسعه، ساخت و نصب این توالت 9 برابر قیمت تقریبی اولیه پروژه هزینه داشت و از هر توالتی که از طلا یا الماس ساخته شده باشد، گران تر تمام شد.

توسعه این توالت در سال 1988 شروع شد، اما تا سال 1992 به خاتمه نرسید و تقریبا به پنج سال کار مداوم، مهندسی و آزمایش احتیاج بود تا از عملکرد بی نقص آن در فضا اطمینان حاصل گردد.

این کوشش های طولانی بالاخره در سال 1992، زمانی که IWCS در شاتل فضایی Endeavour نصب شد، با موفقیت به خاتمه رسید.

چرا گران ترین است؟

سیستم IWCS رکورد دنیای گینس را برای گران ترین توالتی که تا به امروز ساخته شده، به دست آورده است. پیشرفت های فناوری علت اصلی قیمت بالای این توالت است، چرا که در سال 1992، این سیستم نوآورانه ترین فناوری عصر فضا بود.

هرچند هزینه سنگین و 30 میلیون دلاری این توالت ممکن است بیش از حد به نظر برسد، نباید از یاد برد که صرف نظر از تمام پیشرفت های بشریت، ما نیز مانند موجودات دیگر و به منزله بخشی از فرایندهای بیولوژیکی طبیعی خود، ضایعات دفع می کنیم. توانایی مدیریت بهداشتی این ضایعات در حین سفر در خلاء فضا، چالشی بسیار گرانقیمت است!

منبع: فرارو
انتشار: 26 آذر 1401 بروزرسانی: 26 آذر 1401 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 2249

به "گران ترین توالت دنیا چند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گران ترین توالت دنیا چند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید