گنجاندن نام ترکیه درفهرست کشورهای دارای کودک سرباز را رد می کنیم!

به گزارش فروشگاه کوچک، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، وزارت خارجه ترکیه روز آدینه گفت که آنکارا اقدام ایالات متحده برای افزودن نام ترکیه به لیست کشورهایی که از بچه ها سرباز استفاده می نمایند، را رد می نماید.

گنجاندن نام ترکیه درفهرست کشورهای دارای کودک سرباز را رد می کنیم!

بهترین تجربه سفر را با لحظه آخری تور ترکیه در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا تا آنتالیا رویایی و بالون سواری در شهرهای ترکیه تا کلی تفریح دیگر در انتظار شماست، خاطراتی از مردم مهمانواز ترکیه که همیشه در ذهن شما خواهد ماند.

اعلام این مخالفت علنی از سوی وزارت خارجه ترکیه در پی تصمیم غیرمنتظره واشنگتن به افزودن نام ترکیه به لیست کشورهایی که ادعا می گردد طی یکسال گذشته از بچه ها سرباز استفاده نموده اند، صورت می گیرد.

گزارش قاچاق انسان وزارت خارجه ایالات متحده در سال 2021 ترکیه را به ارائه پشتیبانی ملموس از شبه نظامیان معارض در سوریه که به استخدام و بکارگیری از بچه ها سرباز شُهره هستند، متهم می نماید.

یک مقام وزارت خارجه ایالات متحده اعلام نمود که این لیست برای نخستین بار یک عضو ناتو را در لیست قانون جلوگیری از کودک سرباز قرار داده است و گفت که صندلی ترکیه به اسم یک رهبر منطقه ای مورد احترام به این کشور فرصت پرداختن به این موضوع را داده است- سربازگیری و استفاده از بچه ها سرباز در سوریه و لیبی.

با این حال ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده ابراز امیدواری کرد که گنجاندن نام آنکارا در لیست مزبور بر بحث و گفتگوهای سازنده ای که واشنگتن هم اکنون با ترکیه در حوزه افغانستان یا هر حوزه دیگری از منافع مشترک دارد اثری نخواهد گذاشت.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 تیر 1400 بروزرسانی: 23 تیر 1400 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 1783

به "گنجاندن نام ترکیه درفهرست کشورهای دارای کودک سرباز را رد می کنیم!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گنجاندن نام ترکیه درفهرست کشورهای دارای کودک سرباز را رد می کنیم!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید